TimeToMarket #07 - Checklist-ul marketerului

Cum facem sa stim daca resursele investite in marketing sunt puse la treaba eficient?  Iata in continuare ce ar trebui sa se intample cu afacerea, daca marketingul ar merge bine.

Oare echipa dumneavoastra de marketing face cele ce ar trebui sa faca?  Daca ii intrebam pe ei, vor spune cu siguranta ca DA!  Fac ei ceva in plus fata de ce ar trebui sa faca?  Fac ei ceva in minus? Dar ce ar trebui, de fapt, sa faca? Cum facem sa stim...?


Ce-ar fi sa trecem in revista o posibila lista de indatoriri ale echipei de marketing, rezultata din experienta a zeci de angajamente de marketing, pentru multe organizatii sau companii, din industrii si piete foarte diferite:

Managementul Marketingului:

Planificare
1) plan de marketing cu obiective pe 1 an, 2 ani, 5 ani
2) plan de activitati pe saptamani pentru 1 an si pe trimestre pentru anul 2 si 3
3) buget de resurse asociat planului de activitati ($, materiale, know-how)
Organizare
4) schema de functiuni care trebuiesc indeplinite de echipa de marketing
5) descrieri de posturi, proceduri de lucru documentate
6) recrutare
7) instruire si alocare resurse
Control
8) parametri de performanta
9) instrumente si proceduri de monitorizare a parametrilor
10) instrumente si proceduri de raportare periodica

Executia Marketingului:

Market intelligence
11) studiu dimensiune piata in bani (facut, comandat sau cumparat);
12) baza de date cu contacte (clienti, furnizori, parteneri);
13) analize comparative pe features/benefits cu produse concurente;
14) analiza de piata largita pentru identificarea de nise/segmente noi.
Marketing de produs/serviciu
15) instrumente si proceduri de colectat feedback de la consumatori;
16) tradus specificatii utilizator in cerinte tehnice sau de business;
17) urmarit realizarea de catre "productie" a imbunatatirilor cerute;
18) traducerea features in beneficii;
19) asigurarea instruirii comunicatorilor si vanzatorilor despre produse si beneficii.
Imagine
20) identitate de brand – concept;
21) set de elemente de identitate de brand - Brand Identity Manual;
22) strategie si concept de comunicare;
23) mesaje - set de imagini si elemente de copy pentru comunicarea conceptului;
24) company profile (lung si scurt, in ro si eng);
25) set de materiale promotionale;
26) stationary - foi cu antet, carti de vizita, etc.;
27) prezentari de produse (catalog);
28) web site;
29) afise;
30) bannere;
31) ecusoane/legitimatii;
32) arhiva de elemente de imagine (reclame, bannere, etc.);
33) mapa de companie;
34) brosura/leaflet de companie;
35) prezentare multimedia de companie;
36) prezentari multimedia de produse;
37) testimoniale scrise si multimedia de la parteneri/consumatori;
38) materiale pentru POS.
Comunicare interna
39) newsletter intern;
40) eventuri de companie;
41) team building;
42) intranet.
Comunicare cu consumatorii
43) reclama - branding general sau de produs;
44) SEO - branding general sau de produs;
45) newsletter online - branding general si promo de produse;
46) organizare de eventuri proprii (lansari, seminarii, aniversari, etc.);
47) participare in eventurile altora (targuri, conferinte, etc.);
48) programe de loializare (club, shpaga etica);
49) PR - articole in media;
50) sponsorizari de actiuni cu vizibilitate;
51) bannere pe siturile altora sau pe portale de specialitate;
52) concursuri online;
53) serviciu de consultanta "expert" gratuita;
54) promovari la POS.
Sales support
55) armonizarea planurilor de vanzare cu necesitatile de suport de marketing;
56) sales kit;
57) marketing kit;
58) event de indoctrinat vanzatorii & partenerii;
59) reclama - atragere de parteneri.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri