TimeToMarket #06 - Cele 20 de necazuri posibile la participarea la un targ si cum pot fi evitate

Nimic nu se compara cu contactul direct intre oameni.  Targurile si expozitiile fac acest lucru posibil.  Puteti sa va faceti mult bine daca va faceti treaba bine la targ dar si mult rau daca nu.  Iata 20 de greseli posibile la un targ...

O “domnisoara cu anume culoare a parului” terminase cumparaturile la supermarket si era cu cosul plin la casa. Ea observa expus langa casiera un obiect cu un design foarte cool, zvelt si lucitor si intreaba:


- Nu va suparati, ce este obiectul acela care arata atat de bine?
- Este un termos, ii raspunde casiera. Si nu numai ca arata bine dar este si foarte util.
- Da? Ce face? intreaba domnisoara.
- Ei bine, termosul pastreaza calde timp indelungat lucrurile calde si, la fel, le tine reci pe cele reci.
- Vai, ce grozav, cumpar si eu unul!
A doua zi dimineata, termosul lucea superb pe biroul domnisoarei. O colega il remarca.
- Vai ce cool, ce este acela?
- Ei bine, este un termos. Si nu numai ca arata atat de bine dar este si foarte util. Pastreaza calde timp indelungat lucrurile calde si, la fel, le tine reci pe cele reci, o lamureste domnisoara.
- Excelent! Si ce ai azi in el? se intereseaza colega.
- O cafea fierbinte si o inghetata.
 
La cate evenimente de afaceri pana acum (targuri, expozitii, conferinte, misiuni economice, etc.) vi s-a asigurat - pentru ca ati platit - o prezenta dinamica si lucitoare dar dupa eveniment v-ati ales cu un amestec putin folositor de inghetata topita si cafea racita, in loc de prospecti valorosi si o crestere a afacerii? Ce detaliu au scapat din vedere cei care v-au organizat targul sau conferinta? Sau poate au ratat chiar elemente esentiale...?
 
Foarte curand se deschide sezonul de primavara la targuri si expozitii in Romania si in Europa. Prin alte parti ale lumii se asteapta lunile iulie si august, care sunt pline de evenimente la Sao Paulo sau Tokyo. In planul dumneavoastra de marketing sau macar pe lista mi-ar placea ... se afla sigur unul sau mai multe evenimente de afaceri. Indiferent daca este un targ la Iasi sau o misiune economica la Sidney, va recomandam sa alegeti cu grija echipa care are sa va organizeze participarea la eveniment si sa va asigurati ca pun cu profesionalism elementele potrivite in ambalajul lucitor al participarii la eveniment. Asigurati-va ca de data aceasta rezultatul proiectului este conform asteptarilor dumneavoastra: multi prospecti fierbinti si multi bani reci.
 
Daca ne referim, spre exemplificare, la participarea ca expozant la un targ, va fi util sa verificati corectitudinea si eficienta pregatirilor folosind urmatoarea lista a celor
 
 
20 de elemente esentiale in succesul unui eveniment de afaceri
 
Aceste 20 de elemente constituie tot atatea posibile surse de necazuri sau chiar esec, daca nu sunt abordate cu profesionalism si responsabilitate relativ la obiectivele si bugetul dumneavoastra.

1. Strategia si planul tactic - ratiuni, obiective, actiuni si mesaje clare, documentate, intelese si asumate de toti cei implicati

2. Selectia evenimentului - motivele alegerii participarii la acest eveniment si nu la altul

3. Alegerea locatiei - pozitia in trafic si fata de parteneri sau concurenti, dimensiunile de floor space, etc.

4. Selectia si negocierea celui mai potrivit pachet de servicii de la organizatori

5. Platile catre furnizori - toate platile necesare si la termenele necesare pentru a asigura disponibilitatea resurselor in momentul si la locatia evenimentului

6. Designul si proiectarea tehnica ale standului

7. Executia standului - materiale, structura, modularism, functionalitate, etc.

8. Echiparea standului - mobilier, computere, vitrine, display-uri, panouri, lumini, cablare, cafetiera, frigider, protocol, etc.

9. Transportul, depozitarea, montarea, intretinerea si demontarea standului

10. Lista de materiale de distribuit la eveniment - materiale aliniate obiectivelor participarii si potrivite cu audienta

11. Lista de materiale de lucru - formulare, computere, telefoane, incarcatoare, rechizite, aparate foto, carti de vizita, etc.

12. Executia materialelor de marketing - atentie mai ales la calitate si termene de livrare

13. Transportul si depozitarea materialelor - durata, ambalare, taxe, formalitati si restrictii vamale sau de transport, etc.

14. Selectia si instruirea personalului propriu - sa constituie o echipa priceputa si care lucreaza bine impreuna sub stres

15. Selectia si instruirea personalului contractat temporar pentru eveniment - sa fie intervievati si instruiti inainte de eveniment

16. Echipa de sprijin - o persoana sau mai multe dintre cele care raman acasa sa fie insarcinate ca punct de contact si sprijin pentru echipa din deplasare, in cazul unor situatii neprevazute in timpul evenimentului

17. Aranjamentele de calatorie pentru personal - numar de zile, transport, cazare aproape de locatia evenimentului, diurna, vize, etc.

18. Invitatii si agenda de intalniri - invitatii trimise, confirmari si agenda de intalniri pregatita cat mai responsabil si mai in avans

19. Planul de activitati specifice - impartit pe zile si pe oameni

20. Sistemul de management al lead-urilor - organizat eficient, pentru a asigura urmarirea fiecarui prospect si actiunea cat mai rapida; plan de actiuni pentru primele 3 si plan de actiuni pentru primele 30 de zile dupa eveniment.

Daca echipa care va sprijina in oganizarea participarii la evenimentul de afaceri este interna, treceti cu ei cat mai curand peste aceste 20 de elemente si accentuati-le inca o data importanta eficientei si a concentrarii pe rezultate. Daca echipa dumneavoastra colaboreaza cu cativa furnizori externi, este bine sa va asigurati din timp ca atentia la eficienta si presiunea pe rezultate ajung pana la aceia. Daca decideti sa contractati pentru oganizarea participarii la evenimentul de afaceri serviciile unei echipe de profesionisti cu experienta cereti-le sa va argumenteze cu exemple atat experienta cat si profesionalismul declarat. Daca alegeti bine, o echipa de profesionisti cu experienta va fi cea mai buna solutie atat ca pret cat si ca siguranta concentrarii responsabile si pricepute pe rezultatele concrete pe care le asteptati.
 
Ca sa fiti siguri ca nu experimenteaza si ca nu se joaca cu bugetul si obiectivele dumneavoastra, o asemenea echipa ar trebui sa va poata povesti, de pilda, despre cel putin 50 de proiecte in care si-au purtat clientii spre succes la targu
ri, expozitii, conferinte, misiuni economice nationale sau internationale, in macar vreo 12 tari diferite, de-a lungul a cativa ani. O echipa pe care sa va puteti baza ar trebui sa va poata detalia cateva dintre proiectele lor remarcabile. In ceea ce ne priveste, pana acum:
-    Cel mai amplu proiect - Participarea cu stand, conferinta de presa, promoteri, concursuri, activitati conexe a firmei germane Softwin GmbH la targul CeBIT (Hanovra, Germania) - 2005 cereti detalii
-    Cel mai eficient proiect (rezultate Vs. costuri) - Promovarea brandului romanesc BitDefender la targul Linux World din Boston (SUA) - 2005 cereti detalii
-    Cel mai indraznet proiect - Prima participare a unei firme romanesti de software ca expozant independent la targul CeBIT (Hanovra, Germania), GeCAD - 2000 cereti detalii
-    Cel mai complex proiect din punct de vedere logistic - Misiunea economica a industriei roamanesti de tehnologie inalta (high tech) in Silicon Valley, California, SUA - 2001 cereti detalii
-    Cel mai reusit proiect cu clienti petentiosi - Participarea unui grup de firme producatoare de mobila din Romania la un program complex de expunere, prezentari, vizite, intalniri de afaceri, cu ocazia targului International Home Furnishing de la High Point, NC, SUA - 2003 cereti detalii
 
Este simplu sa decideti alocarea unui buget pentru participarea la un eveniment de afaceri. Este simplu sa va cumparati un termos lucitor. Dar, daca tot ati dat banii pe el, merita sa aveti grija ca modul in care este intrebuintat sa va asigure rezultate si satisfactii maxime pentru bugetul investit. Meritati ca, la finalul unui targ reusit, sa va savurati inghetata sau cafeaua fierbinte pe care ati planificat-o.
 
Daca doriti sa aflati detalii despre cum am depasit noi greutatile si cum am facut posibile si pline de succes proiecte complexe si dificile, acest mesaj va acorda dreptul la o consultatie gratuita. Daca in pregatirea, derularea sau urmarirea unor evenimente de afaceri v-ati intalnit cu dificultati pe care poate parea ca nu le-am inclus in lista celor 20 de mai sus, va invitam sa ne scrieti la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si suntem gata sa discutam despre experientele dumneavoastra.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri