TimeToMarket #03 - Lista competentelor unui marketer respectat

Esti marketer?  Iata lista celor 60 de functiuni de marketing pe care trebuie sa le asiguri pentru companie.  Verifica lista si afla ce ai de facut pentru a-ti creste cota de respect ca marketer in firma.

O echipa care sa va asigure asistenta integrala pentru marketing ar trebui, desigur, sa poata dovedi ca are competenta si experienta necesare pentru a va garanta cele 60 de functii de care este nevoie pentru ca marketingul dumneavoastra sa functioneze (atat la nivel de management cat si de executie).

Management – checklist:

Planificare

1) plan de marketing cu obiective pe 1 an, 2 ani, 5 ani

2) plan de activitati pe saptamani pentru 1 an si pe trimestre pentru anul 2 si 3

3) buget de resurse asociat planului de activitati ($, materiale, know-how)

Organizare

4) schema de functiuni care trebuiesc indeplinite de echipa de marketing

5) descrieri de posturi, proceduri de lucru documentate

6) recrutare

7) instruire si alocare resurse

Control

8) parametri de performanta

9) instrumente si proceduri de monitorizare a parametrilor

10) instrumente si proceduri de raportare periodica

Proceduri de lucru - checklist:

Market intelligence

11) studiu dimensiune piata in bani (facut, comandat sau cumparat);

12) baza de date cu contacte (clienti, furnizori, parteneri);

13) analize comparative pe features/benefits cu produse concurente;

14) analiza de piata largita pentru identificarea de nise/segmente noi.

Marketing de produs/serviciu

15) instrumente si proceduri de colectat feedback de la consumatori;

16) tradus specificatii utilizator in cerinte tehnice sau de business;

17) urmarit realizarea de catre "productie" a imbunatatirilor cerute;

18) traducerea features in beneficii;

19) asigurarea instruirii comunicatorilor si vanzatorilor despre produse si beneficii.

Imagine

20) identitate de brand – concept;

21) set de elemente de identitate de brand - Brand Identity Manual;

22) strategie si concept de comunicare;

23) mesaje - set de imagini si elemente de copy pentru comunicarea conceptului;

24) company profile (lung si scurt, in ro si eng);

25) set de materiale promotionale;

26) stationary - foi cu antet, carti de vizita, etc.;

27) prezentari de produse (catalog);

28) web site;

29) afise;

30) bannere;

31) ecusoane/legitimatii;

32) arhiva de elemente de imagine (reclame, bannere, etc.);

33) mapa de companie;

34) brosura/leaflet de companie;

35) prezentare multimedia de companie;

36) prezentari multimedia de produse;

37) testimoniale scrise si multimedia de la parteneri/consumatori;

38) materiale pentru POS.

Comunicare interna

39) newsletter intern;

40) eventuri de companie;

41) team building;

42) intranet.

Comunicare cu consumatorii

43) reclama - branding general sau de produs;

44) SEO - branding general sau de produs;

45) newsletter online - branding general si promo de produse;

46) organizare de eventuri proprii (lansari, seminarii, aniversari, etc.);

47) participare in eventurile altora (targuri, conferinte, etc.);

48) programe de loializare (club, shpaga etica);

49) PR - articole in media;

50) sponsorizari de actiuni cu vizibilitate;

51) bannere pe siturile altora sau pe portale de specialitate;

52) concursuri online;

53) serviciu de consultanta "expert" gratuita;

54) promovari la POS.

Sales support

55) armonizarea planurilor de vanzare cu necesitatile de suport de marketing;

56) sales kit;

57) marketing kit;

58) event de indoctrinat vanzatorii & partenerii;

59) reclama - atragere de parteneri;

60) trade marketing & merchandising.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri