Esti marketer? Iata lista celor 60 de functiuni de marketing pe care trebuie sa le asiguri pentru companie. Verifica lista si afla ce ai de facut pentru a-ti creste cota de respect ca marketer in firma.
O echipa care sa va asigure asistenta integrala pentru marketing ar trebui, desigur, sa poata dovedi ca are competenta si experienta necesare pentru a va garanta cele 60 de functii de care este nevoie pentru ca marketingul dumneavoastra sa functioneze (atat la nivel de management cat si de executie).
Management – checklist:
Planificare
1) plan de marketing cu obiective pe 1 an, 2 ani, 5 ani
2) plan de activitati pe saptamani pentru 1 an si pe trimestre pentru anul 2 si 3
3) buget de resurse asociat planului de activitati ($, materiale, know-how)
Organizare
4) schema de functiuni care trebuiesc indeplinite de echipa de marketing
5) descrieri de posturi, proceduri de lucru documentate
6) recrutare
7) instruire si alocare resurse
Control
8) parametri de performanta
9) instrumente si proceduri de monitorizare a parametrilor
10) instrumente si proceduri de raportare periodica
Proceduri de lucru - checklist:
Market intelligence
11) studiu dimensiune piata in bani (facut, comandat sau cumparat);
12) baza de date cu contacte (clienti, furnizori, parteneri);
13) analize comparative pe features/benefits cu produse concurente;
14) analiza de piata largita pentru identificarea de nise/segmente noi.
Marketing de produs/serviciu
15) instrumente si proceduri de colectat feedback de la consumatori;
16) tradus specificatii utilizator in cerinte tehnice sau de business;
17) urmarit realizarea de catre "productie" a imbunatatirilor cerute;
18) traducerea features in beneficii;
19) asigurarea instruirii comunicatorilor si vanzatorilor despre produse si beneficii.
Imagine
20) identitate de brand – concept;
21) set de elemente de identitate de brand - Brand Identity Manual;
22) strategie si concept de comunicare;
23) mesaje - set de imagini si elemente de copy pentru comunicarea conceptului;
24) company profile (lung si scurt, in ro si eng);
25) set de materiale promotionale;
26) stationary - foi cu antet, carti de vizita, etc.;
27) prezentari de produse (catalog);
28) web site;
29) afise;
30) bannere;
31) ecusoane/legitimatii;
32) arhiva de elemente de imagine (reclame, bannere, etc.);
33) mapa de companie;
34) brosura/leaflet de companie;
35) prezentare multimedia de companie;
36) prezentari multimedia de produse;
37) testimoniale scrise si multimedia de la parteneri/consumatori;
38) materiale pentru POS.
Comunicare interna
39) newsletter intern;
40) eventuri de companie;
41) team building;
42) intranet.
Comunicare cu consumatorii
43) reclama - branding general sau de produs;
44) SEO - branding general sau de produs;
45) newsletter online - branding general si promo de produse;
46) organizare de eventuri proprii (lansari, seminarii, aniversari, etc.);
47) participare in eventurile altora (targuri, conferinte, etc.);
48) programe de loializare (club, shpaga etica);
49) PR - articole in media;
50) sponsorizari de actiuni cu vizibilitate;
51) bannere pe siturile altora sau pe portale de specialitate;
52) concursuri online;
53) serviciu de consultanta "expert" gratuita;
54) promovari la POS.
Sales support
55) armonizarea planurilor de vanzare cu necesitatile de suport de marketing;
56) sales kit;
57) marketing kit;
58) event de indoctrinat vanzatorii & partenerii;
59) reclama - atragere de parteneri;
60) trade marketing & merchandising.