TimeToMarket #87 - Vrei să placi? Cele 7 deprinderi ca să placi oricui, imediat

 

Vrei să placi?  

Iată 7 deprinderi ca să placi oricui, din prima:

Cu toții avem nevoie din când în când - la muncă, cu prietenii sau acasă - de re-confirmarea faptului că suntem OK și că cei din jur ne plac. Tu cum stai la acest capitol? Placi celorlalți?

Dintre noi toți, pentru unii nevoia asta stă chiar la temelia meseriei lor. Orice vânzator știe sau intuiește că pentru ca să vândă trebuie mai întâi să placă celor cărora ar vrea să le vândă. Asta se aplică și altor - multe - profesii, ca și în viața socială. Indiferent de meserie, sunt mai multe motive pentru care merită să te gândești serios la asta; iată aici unul:

Un studiu sociologic publicat de The Telegraph în U.K. în 2009 - deci probabil că tocmai ar fi valabil acum la noi - a produs un 

”TOP 100 de comportamente care displac cel mai tare oamenilor la semenii lor”

Adică ce fel de oameni nu ne plac, din cei cu care interacționăm în viața de zi cu zi din societatea urbană. 

Topul listeaza pe primul loc, deci cel mai neplăcut

Cocalarii (la ei, în engleză ”the chavs”),

pe al doilea loc

Șoferii agresivi în trafic

... și așa mai departe, tot oameni cu comportamente ”interesante”

dar am considerat relevant pentru subiectul de mai sus faptul că pe locul 5 (din 100!) în topul chestiilor cele mai neplăcute pentru oameni am găsit

 

Consilierii de vânzări cu atitudinea că sunt ”deranjați” de clienți

și nu departe, pe locul 13,

Vânzătorii percepuți drept prea agresivi.

 

Iată cât de importanți sunt vânzătorii pentru plăcerea sau cât de mult contribuie ei la mizeria vieții de zi cu zi a celor mai mulți dintre noi! Te-ai întâlnit în ultima săptămână cu vreunul dintre cei de mai sus?

Dar pentru vânzători ce înseamnă asta? După o logică simplă, vânzări sub așteptări e același lucru cu cumpărare slabuță, că nu se poate una fără alta. Vrei vânzări, gândește ”cumpărări”, acolo e motorul principal de creștere sau descreștere a vânzărilor. Cine să cumpere? Păi unii dintre cei care vizitează magazinul și se simt bine la contactul cu marfa, cu felul în care e aranjată și - mai ales - cu personalul de vânzări care o prezintă. Vrei o rată mai bună de conversie din vizitator în cumpărător?

 

Cumpărătorii sunt ființe prioritar emoționale

Caracteristicile produselor, prețul, ambalajul, luminile și ambientul contează, desigur. Dar decizia de cumpărare o iau (sau nu!) niște oameni iar aceștia sunt ființe prioritar emoționale. Oamenii nu cumpără de la magazine, oamenii cumpără de la alți oameni. Ei aleg să cumpere de la oameni pe care îi plac. Și invers. Cât de importante în decizia clienților crezi că sunt abilitățile vânzătorilor de a interacționa corect și de a place? Dacă o să caut un studiu pe tema ”De ce se ratează vânzari și se pierd clienți?”, pe ce loc crezi că s-ar găsi abilitățile de relaționare ale vânzătorilor? Căci, iată, tocmai am aflat pe ce locuri se găsește comportamentul ne...șlefuit al unora dintre ei.

 

7 deprinderi simple ca să devii și mai placut(ă) celorlalți, imediat:

 

1. Complimente – Alege repede ceva despre interlocutor ce poate fi lăudat și fă-i un compliment. Ca să sune sincer, spune-l pe un ton lejer și include un motiv (ex.: Nu doar ”Frumoși cercei!”, ci ”Frumoși cercei, sunt în ton cu primăvara!”)

2. Contact vizual – Privește-ți interlocutorul în ochi sincer ori de câte ori interacționezi cu el: când vorbește, când îi vorbești, când îi strângi mâna, când ciocnești paharul, când îi dai ceva, când îi deschizi ușa, când îl saluți etc.

3. Zâmbește – Puterea unui zâmbet este formidabilă. Nu te zgârci cu zâmbetul tău. Subconștientul interlocutorului te va percepe drept un ”amic” și nu drept un potențial ”in-amic” și te va trece pe lista persoanelor agreabile.

4. ”Te rog” și ”Mulțumesc” – Știu că sună banal dar, crede-mă, oamenii folosesc uluitor de rar aceste semnale de minimă politețe. Mai ales în relația de sus în jos. Folosindu-le tu cât mai des vei ieși în evidență într-un mod foarte pozitiv.

5. Ascultă – Învață (chiar se poate exersa această practică) să asculți activ. Ochii mari și atenți, sprâncenele un pic ridicate, capul înclinat ușor spre dreapta... Plus o întrebare despre ceva ce tocmai a spus interlocutorul, când acesta face o pauză... Și altele...

6. Fără NU – Fiecare ”Nu” zgârie zona afecțiunii de pe creier. Obișnuiește-te (nu va simplu și nici rapid dar se poate) să vorbești fără ”Nu”. În loc de ”Filmul ăsta nu ar trebui să câștige Oscarul” poți – la fel de clar și muuuult mai plăcut – să spui ”Filmul ăsta e prea slab ca să câștige Oscarul”.

7. Numele – Spune celor cu care interacționezi pe nume. Unora le vine ușor să rețină nume, altora – cei mai mulți - ba dimpotrivă, dar vestea bună e că se poate învăța, există tehnici simple care să te ajute. Efectul va fi formidabil, te asigur.

 

Pentru cei pentru care interacțiunea cu oamenii face parte din profesie:

Dacă ești un vânzator care vrea să iasă în evidență, precis meriți să participi la un curs practic de abilități de relaționare!

Dacă ești un manager de vânzări, ai sigur interesul sa îți perfecționezi continuu personalul, hai la un curs intensiv pentru manageri!

Dacă ești în conducerea organizației, asigură-i acesteia forța de vânzări pe care o merită, antrenează-ți și motivează-ți rapid echipa!

 

P.S.: Nu uita, abilități mai bune de a te face plăcut(ă) îți vor folosi și în viața personală :-) !



Toate astea sunt doar câteva dintre cele ce ar fi de spus despre subiect. Mai multe oricând dacă vom continua comunicarea sau dacă alegi să participi la instruirile noastre practice; atenție unele sunt acum la preț redus iar altele chiar gratis! 

Vrei detalii despre oricare dintre cele de mai sus? Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.  

Vrei să te instruiești practic și rapid pentru a comunica mai eficient și pentru a-ți crește performanțele? Alege, ai de unde!

 

Vrei să împărtășești cu prietenii? Dă-ne cu curaj un SHARE sau LIKE mai jos!

 

 

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri