TimeToMarket #67 - Visul oricarui softist: un soft de vis

 

Afacerea cu software ar trebui sa aduca intre 10 si 400 de mii de euro in primele 15 luni de activitate. Cum iti merge vanzarea pana acum?

Tu si/sau prietenii tai ati dezvoltat o aplicatie care merge. Acum, mai trebuie doar sa se vanda. Cum se vinde la 6 clienti mari in primele 15 luni? Expertiza tehnica o aveti, a fost esentiala la dezvoltarea solutiei, dar nu e suficienta si pentru a vinde. Banii vin in urma unor actiuni comerciale, care cer alte cunostinte si abilitati. Le aveti?

Conform modelului G2M4SW pentru business cu software, trebuie parcursi 12 pasi pentru a incasa primii bani, inca o data, mai rapid, cei 12 pasi pentru urmatoarea incasare si asa mai departe. Cu fiecare repetare, vanzarea devine mai usoara si mai eficienta.

Asteptand ideea din care sa iasa aplicatia de vis, care sa se rupa din mana in toata galaxia si sa dea drumul la cascada de glorie si banet, softistul se incanta cu scenariul de vis:

"Ai o idee, poti sa o traduci in cod, dezvolti un produs software, il promovezi si il vinzi, vanzarile merg excelent si esti multumit."

In viata reala e aproape la fel

Scenariul real:

"Ai o idee, poti sa o traduci in cod, dezvolti un produs software, incepi sa il promovezi si sa il vinzi singur, vanzarile nu merg de loc grozav si nu prea stii de ce, nici n-ai cum sa stii din moment ce tu te pricepi la software nu la marketing, promovare, organizarea afacerii, vanzari sau distributie, mai mult pierzi decat castigi, in concluzie nu esti multumit."

Traim in Romania si tot romanul se pricepe la politica, fotbal si calculatoare. Eu singur cunosc 11 persoane preocupate activ de software si care au parcurs sau tocmai traiesc scenariul real prezentat mai inainte. Poate ca eu cunosc 11 din cauza ca interactionez inevitabil cu multi antreprenori si din diverse industrii dar sunt sigur ca si fiecare dintre voi cunoaste, la prima sau a doua mana, macar cate o persoana in situatia de mai sus. Adunand, tot rezulta foarte multi.

Nu ne-a promis nimeni o lume dreapta
Succesul in business nu e de loc garantat pentru fiecare din cei care indraznesc. Ba dimpotriva, statisticile arata ca 82% dintre antreprenori nu apuca anul II cu firma in picioare. Factorii care selecteaza castigatorii in business de ceilalti tin de modelul de business ales, de viabilitatea economica si de oportunitatea de piata a solutiei pe care ei o propun spre cumparare, de pregatirea pentru piata a marfii, de pregatirea pietei pentru acceptare si consum ale marfii respective, de politica de pret si distributie, dar si de altele. In business-ul cu software e fix la fel. Degeaba ai aliniat tu cu dibacie bitii si megabitii, mai trebuie multe pana sa iasa business bun din megabitii aceia. Dupa multi ani si multe zeci de proiecte, o echipa de specialisti este, insa, in stare sa spuna care idee sau schita de business va avea succes si care nu. Specialistii in G2M stiu sa faca o analiza preliminara a oricarei afaceri in stadii incipiente, cu software sau cu orice altceva, si sa-i evalueze potentialul pentru succes sau pentru esec.

Evaluarea viabilitatii unei viitoare afaceri
In urma unei asemenea analize se pot evidentia acele idei bune de business bazate pe solutii vandabile, in care ar fi o eroare sa nu se investeasca serios pentru a obtine succes maxim si, respectiv, acele alte idei de business care au un bun potential si la care mai e ceva de lucru pentru a deveni business bun. Analiza releva de fiecare data cu claritate ce anume mai trebuie facut pentru a maximiza potentialul pentru succes, in ce succesiune trebuie actionat si cu ce costuri estimate. Analiza determina si ideile sau schitele de plan de business care, asa cum sunt articulate si propuse la momentul analizei, nu pot duce decat la esec. Pentru acestea din urma si pentru autorii lor, specialistii in GoToMarket identifica vulnerabilitatile imediate si de perspectiva si te avertizeaza asupra capcanelor si tentatiilor imediate, intotdeauna generatoare de pierderi si de multa suparare.

G2M4SW - GoToMarket pentru software
In ultimii 15 ani s-au derulat in Romania mii de proiecte de dezvoltarea afacerilor, de catre multe firme de consultanta si pentru foarte multi clienti, dintr-o gramada de industrii. Domeniul care este de departe cel mai bine reprezentat in lista firmelor romanesti care au cerut consultanta de business development este industria de software. Industria de software conduce detasat in acest top nu numai pentru ca s-au priceput consultantii mai bine sa faca din idei produse software vandabile, cat mai ales pentru ca creativitatea aplicativa si gendirea deschisa despre business au fost mult mai prezente la antreprenorii din aceasta industrie decat la cei din altele. Antreprenorul tipic din domeniul software stie ce vrea, stie ce sa ceara si ce sa astepte de la un consultant, stie sa aprecieze un plan bun atunci cand i se prezinta unul, poate sa se abtina de la pasi care ii dauneaza atunci cand i se recomanda sa astepte. Acestea sunt atribute care ajuta pe specialistii in G2M sa isi faca treaba cu succes; acestea sunt atribute care au conturat un domeniu special, prin succesele sale, in cadrul specializarii G2M si anume G2M4SW.

Succesul e o chestiune de optiune. El vine in 12 pasi.
Analiza de potential pentru succes e de obicei gratuita. In urma analizei de potential rezulta un raport detaliat. Cu raportul de potential pentru succes in fata, antreprenorul isi exerseaza liberul arbitru. Daca concluziile raportului sunt mai neplacute dacat sperantele initiale, unii antreprenori aleg sa nu le creada, pentru ca ne-pregatirea pentru piata a solutiei lor ar deveni atunci reala pentru ei si poate ca nu sunt gata inca sa accepte asta. Pentru unii dintre antreprenori, o amenintare potentiala e preferabila unei confruntari reale. Cam pentru 82%.
Ceilalti iau in considerare in mod serios concluziile raportului de potential pentru succes, isi asuma recomandarile si trec la actiune. Pentru ca ei isi doresc succesul cu adevarat. Cand incepe, cand se termina, cat costa si ce impact se asteapta de la planul de actiuni sunt, desigur, aspecte care se discuta si se agreaza cu specialistii in G2M inainte de a face primii pasi.
Odata planul agreat, echipa comuna formata din specialisti in G2M si personalul firmei client deruleaza pe rand cei 12 pasi ai modelului G2M4SW pentru business cu software:

1. clientela - profil, valori si asteptari
2. analiza competitiva
3. lista 10-20
4. modelul operational
5. modelul de plasament
6. modelul financiar
7. PORC - analiza de product marketing
8. investigare
9. promovare
10. spargerea geamurilor
11. contractare
12. livrare - incasare

Cu lectiile invatate dupa primul ciclu comercial, se succed din nou si mai rapid cei 12 pasi. Cu fiecare repetare, vanzarea devine mai usoara si mai eficienta. Astfel, in 12 pasi, aplicatia ta se transforma intr-un produs comercial, gata pentru piata nationala sau globala.

Specialistii in G2M4SW au materializat deja visul unor softisti romani si ii asteapta pe urmatorii candidati la succes

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri