TimeToMarket #36 - De ce sa dai bani la frizer?

Greu lucru sa traiesti intr-o tara asa plina de oameni talentati si priceputi...

Marti seara am fost invitat la o emisiune TV.  S-a dezbatut in direct tema accesului la bani de la UE.  Se contura treptat concluzia ca fara sprijinul unei firme de consultanta e mai bine sa uiti.
Un telespectator a sunat si a intrebat cat ia o firma de consultanta.
- Pai - am zis eu - uitati, preturi cam asa se practica...
- Vai, imi luati atatia bani... pai e frumos asa...?  Sa castigati atatia bani pe spinarea noastra...?

Moderatorul emisiunii a intervenit si el:
- Chiar, de ce sa nu isi faca singur planurile, proiectiile, analizele financiare si documentatia viitorul beneficiar si sa economiseasca banii...?  La ce bun are, de fapt, nevoie sa plateasca un consultant cand se poate descurca si singur?
In lipsa inspiratiei pentru o formulare mai diplomata, i-am raspuns moderatorului tot cu o intrebare:
- Dvs. va tundeti singur sau preferati sa mergeti la frizer?

Daca tuturor ne-ar pasa putin sau deloc de felul in care aratam, frizerii si-ar schimba meseria.  Daca fiecare ne-am pricepe mereu si la tot in legatura cu dezvoltarea companiilor noastre, consultantii nu ar fi necesari si, implicit, ar inceta sa existe.  Si, la urma urmei, suntem "romani adevarati", nu?  Suntem nascuti destepti, frumosi si norocosi, nu?  Asa ca chiar ne pricepem din nastere la tot si de-aia, fi'n'ca suntem isteti, nu-i dam consultantului prilejul sa ne abuzeze si sa ne ia banii... Ia, lasa, ca ne tundem si singuri si n-au dacat sa crape toti consultantii aia de ciuda!

Pentru cei cativa dintre noi care n-am avut norocul sa ne simtim chiar asa de romani "adevarati" si nu ni se pare tot timpul ca chiar ne-am fi nascut destepti, frumosi si norocosi, ne ramane doar varianta de a gandi ca niste romani europeni (adica mai putin adevarati?) si a apela la un sfat competent cand avem nevoie de unul. Grija noastra, a celor putini, nu este sa crape frizerii ci sa nu ne crape noua afacerea.  Ba, daca s-ar putea, chiar sa creasca mai iute decat a concurentului nostru...

Nu ezitati sa trimiteti prietenilor interesati acest articol, cu ajutorul butonului "Trimite Unui Prieten" aflat la final.

Eficienta este cea care face diferenta

Spuneam mai multe despre asta intr-un articol GoToMarket trecut si o sa reluam aici numai esentialul.

Mai mult decat in alte cazuri, rolul consultantului extern este esential in cresterea eficientei unei companii, macar pentru doua motive usor de inteles:
(1) inevitabil, managementul companiei isi epuizeaza la un moment dat initiativele proprii si are nevoie de idei proaspete si
(2) numai un consultant extern poate avea taria sa spuna patronului ceva din categoria: "nu scoate 70,000 din firma ca sa-ti iei Q7, scoate doar 35,000 si ia-ti Touareg, ca de jumatate banii capeti cam tot atata masina..."

In afaceri, nimeni nu isi poate fi auto-suficient. In plus, un consultant aduce intotdeauna cu sine ceva ce echipa din companie sigur nu poate avea: vederea din afara. Desi am peste 13 ani in consultanta si conduc o echipa de consultanti bunicei, cand am o problema sau o dilema despre dezvoltarea afacerii proprii apelez la un prieten ca sa-mi dea o perspectiva din afara.
 
Pentru a evidentia potentialul de depasire a limitelor prin uzul de consultanti externi pentru dezvoltarea afacerilor, vom apela la un concept utilizat la BusinessMachine:  "vederea de pe chiuveta".   Desigur ca sintagma pare neobisnuita dar poate ca este timpul pentru abordari noi si in compania dumneavoastra. Vederea de pe chiuveta se manifesta asa: in mod inevitabil, in raport cu operatiunile zilnice din compania sa, managerul sta pe chiuveta si priveste atent asupra activitatilor din "bucatarie".   El vede clar cum un om taie paine, altul sunca si altul cascaval.  Managerul are la dispozitie experienta sa si o multitudine de mijloace pentru a maximiza succesul companiei in afacerile cu paine, sunca si cascaval si utilizeaza bine aceste resurse.  Afacerile cu paine, sunca si cascaval merg bine.  Sau poate ca nu…
 
Intr-o abordare noua, dincolo de succesul de pana acum, consultantul extern aduce cu sine trei lucruri:
- o suma de resurse specifice,
- o abordare metodica orientata spre rezultate concrete si – mai ales –
- un punct de vedere proaspat, inaccesibil managerului.
 
Datorita acestei abordari diferite, un nivel nou de succes devine posibil, in pietele existente sau in piete noi, si nu in industria painii, suncii sau cascavalului ci, de data aceasta, in afacerile mult mai profitabile cu sandwich-uri.
 
Consultantul extern va sti imediat ce sa faca pentru cresterea eficientei companiei.  Din propria experienta pot sa va spun ca intotdeauna gasim numai "de la prima ochire" cateva cai de crestere imediata a eficientei cu 3-5%.  Aceasta crestere se regaseste la fel de imediat in buzunarul patronului.  Cresterile si mai mari urmeaza apoi.  Secretul e ca numai privind cu un ochi obiectiv si din afara - ceea ce numai consultantul extern poate face - sunt evidente aceste cai, altfel invizibile din interior. 
 
Costurile unui proiect de eficientizare a companiei nu sunt neglijabile dar se recupereaza intotdeauna rapid din surplusul de venituri si profit generat.  Pe langa costurile financiare legate de contractarea unui consultant sau a unei echipe de consultanti externi, nu trebuie neglijate costurile ne-financiare legate de disconfortul inevitabil generat de schimbarile impuse de procesul de eficientizare.  Dupa ce isi evalueaza aceste doua categorii de costuri, multe echipe manageriale decid ca "merge si asa" si renunta la entuziasmul initial asociat ideii de eficientizare.  Lucrurile stau diferit atunci cand intre factorii care decid oportunitatea unui proiect de consultanta se afla si patronatul firmei; pentru acestia eficienta crescuta poate insemna diferenta intre Touareg si Q7 asa ca decizia se ia de obicei in favoarea interventiei consultantului.

Consultanta gratuita?

Este dificil sa va alegeti consultantul, stim asta. Nu este usor intotdeauna sa acceptati ca v-ar fi de folos unul, nu stiti de unde sa il luati, nu prea sunt multi disponibili...

Exista insa si abordari mai comode: cautati intai serviciile de consultanta gratuita disponibile, testand astfel, inainte de a cumpara, relevanta consultantilor pentru afacerea dvs., de pilda serviciul Consultatie Gratuita pentru Prieteni.  La fel de simplu este apoi sa stabiliti o intalnire cu unul dintre membrii unei echipe de consultanti pentru a detalia si aprofunda serviciile care va stau la dispozitie pentru accesarea de scurtaturi rezultate din experienta altora, accelerarea succesului si extinderea afacerilor dvs.

Acum e un foarte bun moment pentru a incerca o abordare noua. Incercand ceva nou, va cresteti sansele de a va deosebi de concurentii dvs. si de a accelera succesul companiei in piata nationala sau internationala. Va puteti si dvs. asigura o echipa de specialisti dedicata, care sa preia rezolvarea unor proiecte complexe care va stau in fata. Consultantii vor face treaba cu maximum de profesionalism, viteza si impact, si nu va trebui sa angajati personal suplimentar. La finalul proiectului veti avea transferate echipei dvs. cunostinte si expertiza si puteti primi un raport detaliat al metodelor si mijloacelor folosite, care constituie o resursa utila in abordarea unor proiecte similare in viitor.
 
PS: Maine trebuie sa merg la frizer; sa ma astept, oare, la un tuns gratuit...?

Este vremea consultantilor. Echipa de consultanti si prieteni de la BusinessMachine are sa va asiste in toate sau in oricare dintre fazele dezvoltarii afacerii dumneavoastra, tinand detaliile sub control, facand riscurile abordabile, pozitionandu-va pentru succes.
Contati pe noi ca si consultanti si prieteni pentru extinderea afacerilor. Despre BusinessMachine si cum facilitam in mod eficient si prietenos dezvoltarea afacerilor pentru organizatii ca a dumneavoastra.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri