TimeToMarket #33 - Ce gresim in campaniile AdWords? 15 exemple de greseli comune

Lumea internetului este bine reprezentata de Second Life, care nu se cheama asa pentru ca merita doar prioritatea a doua in comunicare, ci pentru ca aparut mai de curand.  Dar asta e o calitate...


                                                                                                              articol de la echipa epayment (www.epayment.ro)

Un tip statea la masa in restaurant, cu o vrabiuta pe umar.  Comanda o salata si patru mici pentru el si, spre surprinderea chelnerului, o oala de ciorba si o jumatate de porc fript pentru vrabiuta.  Mancarea servita a fost mancata integral, rapid si cu pofta de cei doi, fiecare ce isi dorise.  Uimit la culme, chelnerul cere politicos sa i se explice fenomenul...


- Ei bine, zice omul, eu sunt pescar... si, intr-o zi, am scos pestisorul de aur.  Mi-a acordat trei dorinte, drept pentru care, ca tot omul am cerut unu: bani; si pestisorul mi-a umplut buzunarele cu carti de credit platinum fara limita... am zis atunci doi: minte; si pestisorul mi-a luminat deodata mintea si am inteles altfel lumea... m-am gandit atunci "ce imi mai pot dori..." si am zis trei: o pasarica mica si nesatula; si pestisorul nu a inteles sensul cuvintelor...

Comunicarea beneficiilor pe care le asigura produsul sau serviciul tau este extrem de importanta atunci cand iti propui cresterea vanzarilor iar cele mai la indemana actiuni sunt campanile de comunicare.  Comunicarea are intotdeauna la baza cateva cuvinte cheie.  Este esential sensul lor si felul in care sunt folosite.

Popularitatea recenta a mediului online arata cum instrumentele de internet marketing sunt o completare de succes a celor clasice (publicitate la raft, reclama, marketing direct, etc). Impreuna reusesc sa directioneze mai clar mesajul de marketing catre publicul tinta. Cele mai intalnite campanii online sunt cele numite in engleza pay-per-click - un termen adecvat in romana ar fi plata pe click.

Publicitatea de tip pay-per-click (PPC) este o tehnica de marketing specifica motoarelor de cautare. Conditia este plata unei taxe de fiecare data cand cineva face un click catre site-ul dvs. dinspre un anunt plasat in motorul de cautare, pe baza cuvintelor cheie utilizate de dvs. Cele mai importante motoare de cautare, Google (prin campanii AdWords) si Yahoo (campanii Overture) ofera publicitate cotra cost in diverse forme.

Ce inseamna AdWords?

Pe scurt, AdWords este un serviciu de promovare a siteului oferit de Google, cu preturi foarte mici si eficacitate ridicata... daca este folosit cu indemanare. Cu ajutorul lui se pot concepe reclame simple dar eficiente care vor fi afisate in momentul in care utilizatorul cauta anumiti termeni care definesc sau se afla in sfera de interes a afacerii promovate. Altfel spus, prin campaniile AdWords se face publicitate online bazata pe cuvinte cheie.

Textul reclamei sau anuntului este format din:

  Titlu reclamei - pana la 25 de caractere incluzand spatiile. Trebuie sa atraga utilizatorii si - sa-i transforme in potentiali clienti
  Descriere - formata din doua randuri, fiecare avand 35 de caractere, incluzand spatii. Trebuie sa fie clara si convingatoare pentru a-i determina pe utilizatori sa intre pe site.
  URL - pana la 35 de caractere incluzand spatiile. Acesta reprezinta link-ul afisat in reclama.

15 Greseli frecvente intalnite in campaniile AdWords

Desi pare un obiectiv usor de atins, campaniile AdWords pot fi destul de neprietenoase si pot determina rezultate imprevizibile. Inainte de a incepe o astfel de campanie, trebuie stabilite clar obiectivele ce se vor atinse. Detaliile de implementare depind direct de acestea. Cele mai frecvente greseli apar din superficialitate si din cunoasterea prea slaba a segmentului de piata ce trebuie castigat.

Iata si cateva asemenea erori:

  Licitatii exagerate pentru o mai buna pozitionare.
Chiar daca tentanta in prima faza, pozitionarea pe primul loc in top-ul link-urilor sponsorizate nu este neaparat cea mai buna alegere. Utilizatorii web sunt obisnuiti sa caute in motoare si nu se opresc neaparat la primul link sponsorizat intalnit. Riscati astfel sa platiti pentru un click ce provine de la un utilizator care nu este in nisa dvs de interes. Pozitia a treia poate aduce la fel de multe conversii ca si prima, la costuri mai mici.
  Ignorarea orientarii regionale si locale.
Incercati sa va orientati anunturile in special in raza de actiune care va intereseaza. Astfel textele publicitare vor aparea doar pentru cei care intreprind cautari dintr-o anumita zona. Introduceti in textul reclamei numele orasului unde se afla compania, sau numele regiunii geografice.
  Licitatii pe cuvinte cheie mult prea generale.
Inainte de a incepe o campanie AdWords stabiliti o lista de cuvinte cheie care definesc domeniul de activitate al firmei, cuvinte care sunt sintagmele pe care le-ar cauta cei care au nevoie de serviciile sau produsele dvs. Licitand pe cuvinte mult prea generale, riscati sa cheltuiti inutil bugetul alocat campaniei.
  Continut neatractiv.
Fiti creativi si originali in textul reclamei, dar totusi suficient de descriptivi.
  Promovarea paginilor nerelavante.
In momentul in care plasati link-ul pe textul reclamei, aveti grija ca utilizatorul sa fie redirectionat catre pagina pe care se asteapta sa o viziteze, de exemplu pagina produsului pe care il promovati
  Directionarea vizitatorilor numai catre prima pagina a site-ului.
Daca odata intrati in site-ul dvs. vizitatorii vor trebui sa caute minute in sir informatia care ii intereseaza, cu siguranta nu vor fi multumiti. Este recomandat sa promovati exact pagina dedicata produsului sau serviciului pe care doriti sa il faceti cunoscut.
  Lipsa cuvintelor cheie din textul reclamei.
Includeti cuvinte cheie in titlul si corpul reclamei. Urmariti obtinerea unui continut clar, relevant: utilizatorul trebuie sa stie exact ceea ce va obtine in momentul in care va accesa site-ul.
  Ignorarea monitorizarii rezultatelor.
Urmariti rezultatele campaniilor prin intermediul Google Analytics sau prin instalarea codurilor de urmarire a conversiilor din AdWords. Astfel veti putea intui care cuvinte va ajuta si care nu in atingerea celor mai bune rezultate.
  Setarea acelorasi costuri pentru publicitatea contextuala.
AdWords da posibilitatea de a avea doua campanii separate, una pentru ofertele de continut difuzate in reteaua extinsa de site-uri partenere ale Google si una pentru cele difuzate in motoarele de cautare. Ar trebui sa setati licitatii diferite pentru publicitatea contextuala. Altfel, costul pe click va fi mult mai mare decat cel anticipat.
  Inducerea in eroare a utilizatorilor prin afirmatii de genul: produs gratuit.
Nu incercati sa pacaliti utilizatorii prin false afirmatii privind pretul produselor pe care le promovati. In felul acesta veti creste traficul pe site dar nu si ratele de conversie.
  Neidentificarea unicitatii produsului promovat.
Incercati sa evidentiati prin mesajul dvs. aspectul care face produsul unic, care il diferentieaza de competitie
  Un singur grup de reclame, o singura campanie.
Incercati sa va organizati campaniile PPC. In cazul in care promovati mai multe produse, grupati cuvintele cheie pe categorii; organizati anunturile in grupuri si astfel veti putea avea o imagine clara asupra termenilor care produc conversii.
  Limitarea campaniei la un singur anunt.
Este recomandat sa creati mai multe texte ale reclamelor si sa le utilizati. Veti putea monitoriza eficienta fiecarei reclame si alege cea mai potrivita varianta.
  Ignorarea optiunilor de potrivire a cuvintelor cheie.
Cuvintele cheie pot avea specificatii suplimentare, ca in urmatorul exemplu, potrivirea exacta se face prin adaugarea parantezelor patrate - [plata online]. Anunturile vor aparea in acest caz doar cand utilizatorii cauta expresia exacta plata online, in aceasta ordine si fara alti termeni in cautare. O alta optiune este aceea de a folosi potrivirea expresie care se face prin adaugarea cuvantului cheie intre ghilimele plata online. Puteti folosi de asemenea optiunea de excludere a unor cuvinte cheie, pentru a sublinia faptul ca reclama dvs nu va fi afisata pentru cautarile respective, de exemplu, prin adaugarea – transfer bancar anunturile nu vor fi afisate daca cineva cauta plata online prin transfer bancar.
  Ignorarea utilizarii numelui companiei sau a brand-ului.
Includeti numele companiei dvs. intre cuvintele cheie ale campaniilor. Altfel puteti incuraja concurenta sa il foloseasca.

Ce veti castiga?

Imediat, o rata de conversie mai buna. Cu alte cuvinte exact ceea ce va intereseaza si obiectivul pe care va propuneti sa il atingeti. O campanie PPC bine construita poate atrage cresteri mari de profit si de imagine. Puteti economisi bani in cheltuielile cu AdWords daca evitati erorile mentionate in acest articol si monitorizati atent rezultatele.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri