TimeToMarket #32 - Facute si nefacute cu jurnalistii (partea a 2-a)

E nevoie de doi pentru tango.  E nevoie de doua parti pentru a comunica.  Daca cele doua parti sunt si pricepute la ceea ce fac, dansul iese bine, comunicarea face minuni.  Daca nu, orice necaz devine posibil...

                                                                                                                                                               articol de la echipa AMI Communications Romania (www.amicom.ro)

Intr-un sat din Ardeal, se striga vecinii, de pe un deal pe altul:


- Maaa, vecineeee...!
- Care-i baiu', maaaa...?
- Tu ce-ai dat la vaca ta cand o fo' beteaga?
- "Fotoghin", maaaa...!
Trece o saptamana.
- Maaa, vecineeee...!
- Care-i baiu', maaaa...?
- D-apoi, ce-ai zis ca ai dat la vaca ta cand o fo' beteaga?
- "Fotoghin", maaaa...!
- Pai da' i-am dat la vaca mea si o murit, mai...!
- Si a mea, maaa...!

Comunicarea, deci, nu trebuie luata usor...  Ea poate avea incredibile efecte pozitive... sau negative.  Spuneam in prima parte a acestei prezentari (GoToMarket #30 - Facute si nefacute - Cum sa colaborezi cu jurnalistii...) ca

"Reclama e scumpa – editorialele sunt nepretuite".

Nu uitati sa trimiteti prietenilor interesati acest articol util, folosind butonul "Trimite Unui Prieten" de la sfarsitul textului.

Aminteam in prima parte ca de prea multe ori intre presa si managerii din companii care ar vrea acoperire in presa apar disensiuni si dificultati de comunicare. Managerii sunt necajiti cand nu regasesc nici macar un cuvant publicat despre noile lor produse; reporterii, pe de alta parte, sunt intrigati, frustrati si pe deplin dezgustati de acei manageri care se dau indisponibili atunci cand li se cer informatii ca sa se realizeze un material.  Sigur ca un editorial publicat in care este mentionata expertiza deosebita a companiei tale nu face imediat si garantat sa sune telefoanele la departamentul “vanzari”... dar SIGUR va avea efect favorabil pentru companie.  Si, daca e urmat de inca unul si inca unul, in alte publicatii credibile, deja arati bine.  E deja doar o problema de timp pana cand vei fi invitat sa sustii o prelegere la o conferinta pe tema despre care “a scris in presa” ca esti expert.  Acolo iti faci reclama in cel mai direct mod posibil si pleci acasa cu zece intalniri stabilite la potentiali sau viitori clienti.

Auditoriul are incredere si pretuieste informatiile pe care le citeste intr-un articol cu mult mai mult decat informatiile care ii parvin pe calea unei relame. Chiar daca faptele prezentate in articol si in reclama ar fi identice, rezultatele sunt in mod sigur diferite.
Pe langa sfaturile din numarul anterior al seriei, iata alte cateva lucruri ce trebuie si, respectiv, trebuie sa nu faci cand e vorba de jurnalisti:

… sa faci

Trebuie sa ai o mapa de presa bine pusa la punct. Mapa de presa va contine, cel putin:

- informatii interesante pentru ziaristi sau public si timpul cand s-au desfasurat;

- descrierea companiei intr-o pagina, care sa contina: structura companiei, schema comitetului executiv, vanzarile in cifre;

- informatii complete despre produs sau serviciu: specificatii, beneficii, accesibilitate, preturi;

- fotografii (de calitate) ale produsului sau sugestive pentru serviciu (sau link catre un centru de presa online unde se pot gasi fotografii);

- informatii de contact.

Toate informatiile trebuie sa fie corecte si verificabile. Tiparituri in formate scumpe sau pretentioase ale acestor informatii te pot ajuta daca esti necunoscut, in caz contrar nu ar trebui sa te intereseze.

… sa nu faci

Nu iti "inflori" mapa de presa. Sa ai informatii concise, "scurt si la obiect" e mult mai bine. Evita trucurile nefolositoare, portrete ale presedintelui companiei, informatii fara data, false sau exagerate.
Informatiile eronate te pot duce spre pieire. Este necesar sa oferi context pentru orice cifra.
In acest caz "mai mare" nu e mai bun - mapele de dimensiuni standard sau mai mici sunt cele mai bune, pentru ca pot incapea intr-o servieta sau rucsac.

… sa faci

Fa tot ce-ti sta in putinta sa raspandesti stirile. Asigura-te ca la fiecare eveniment media ai in centrul de media cat mai multe mape de presa. Toate informatiile relevante sa fie disponibile si online pentru a putea fi accesate dupa eveniment.

… sa nu faci

Nu organiza o conferinta de presa doar pentru ca n-ai mai facut-o demult sau doar ca te mai intalnesti cu presa. Desfasoara conferinte de presa doar atunci cand e cazul.  Conferintele de presa se fac atunci cand au loc anunturi imporante, se lanseaza produse noi, care sunt cu adevarat inventive sau inovative sau cand sunt discutate si anuntate tendinte ale unor industrii.
Atunci cand gazduiesti un eveniment organizat prost si nici nu ai stiri demne de a fi publicate, nu faci nimic altceva decat sa enervezi o incapere plina de ziaristi (…si, a propos, asta nu-i o idee prea buna).

… sa faci

Tine-ti promisiunile. Daca stabilesti un interviu, fii disponibil la ora convenita. Daca ti-ai dat cuvantul ca vei trimite materiale unui reporter, asigura-te ca sunt trimise. Fotografiile promise sa fie asa cum le-ai descris.
Programul reporterilor este foarte incarcat. Daca nu ai reusit sa le trimiti informatiile pe care le asteptau, ei nu vor mai avea timp sa ti le ceara din nou, si - incet dar sigur – se vor indrepta catre o alta sursa mai sigura.

… sa nu faci

Nu presupune ca reporterul stie totul despre industria in care lucrezi, mai ales daca provine de la o publicatie de interes general. Asigura jurnalistului informatii de fond pentru stirea pe care i-ai dat-o, ofera-i exemlpe din cele ce s-au intamplat si evita termenii prea specifici industriei in care iti desfasori activitatea. Explica relevanta oricarui premiu sau diplome despre care discutati. Nu uita sa explici abrevierile.

Targurile sau evenimentele cu acoperire de presa sunt prilejuri extrem de importante pentru ca afacerea ta sa capate expunere si sa fie prezentata asa cum iti doresti.   S-a deschis deja sezonul de targuri, expozitii si conferinte. Avem deja 5 clienti cu 7 eventuri in urmatoarele 6 saptamani dar pentru tine mai facem un loc in agenda...  Profita acum!

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri