TimeToMarket #30 - Facute si nefacute - Cum sa colaborezi cu jurnalistii la un targ (partea 1)

Jurnalistii sunt, sau incearca sa fie, niste buni profesionisti, sa-si faca treaba cat pot de bine, ca si noi toti.  Daca intelegem ce treaba au ei de facut, care le sunt prioritatile si ce asteapta de la noi, vom avea cu siguranta o mai frecventa si mai buna prezenta in media.

                                                                                                                                                                articol de la echipa AMI Communications Romania (www.amicom.ro)

Un ziarist face o vizita la o stana.
- Ce mai faci, bade?
- Iaca, aice cu turma...
- Pot sa fac un interviu cu cainele tau?
- No, da' cainele meu nu vorbeste !!!
Ziaristul se apleaca la caine:
- Ce mai faci, mai, Azor?
- Multzam, fain.  Ciobanul ramane cu gura cascata.
- Ciobanul te ingrijeste bine?
- Nu ma plang. Imi da mancare buna, nu ma bate si din cand in cand ne mai si jucam.  Ciobanul e stupefiat.
- Bade! Pot sa intervievez si magarul tau?
- Apai no, magarul nu vorbeste...
Ziaristul se apropie de magar:
- Ce mai faci, magare?
- Eh, ce sa zic, nu ma plang.
- Ciobanul se comporta bine cu tine?
- Mda... Imi da fan, abrac, iar daca e vreme rea, ma baga in sura...  Ciobanul cade pe spate.
- Bade! Da' acuma pot sa vorbesc si cu o oaie de-a ta?
- Apai no, vorbeste daca tii mortis, numa' baga de seama ca bagaboantele alea mint de-ngheata apele!...

CeBIT (Hanovra, Germania): cel mai mare targ din lume, intamplator de IT.  Ai nostri - creativi, talentati, tehnici si excelenti - se intorc azi de la CeBIT.  Adica ai lor, crema firmelor din IT-ul romanesc, pe cand noi... tot cu piaru' si cu marketingu' nostru... Ei, desigur, se vor intoarce acoperiti in glorie... sa gandim pozitiv... in timp ce noi cladim la gloria lor de aici, de acasa.  Ne-au contractat serviciile ca sa-i ajutam sa "se dea in presa internationala" si acum abia asteptam sa vedem cum au valorificat acest ajutor.  Valoarea unui editorial pozitiv este greutatea lui in aur, socotind intreg tirajul publicatiei. Cu toate acestea, multi intreprinzatori aleg sa mearga la un targ, poate chiar ajung sa investeasca intr-un stand, dar, ca si expozanti, ei nu stiu cum sa lucreze cu media pentru a obtine efectul dorit.

De cele mai multe ori, intre presa si expozanti sunt disensiuni si dificultati de comunicare. Expozantii isi framanta mainile de disperare atunci cand nu regasesc nici macar un cuvant publicat despre noile lor produse; reporterii, pe de alta parte, sunt intrigati, frustrati si pe deplin dezgustati de acei expozanti care se dau indisponibili atunci cand li se cer informatii ca sa se realizeze un material.

E o situatie din care nimeni nu castiga nimic. Dar lucrurile nu ar trebui sa stea deloc asa!

Exista o vorba intre ziaristi care seamana cu campania de publicitate a Mastercard: "Reclama e scumpa – editorialele sunt nepretuite".

Aceasta fraza simpla arata faptul ca cititorii au incredere si pretuiesc informatiile pe care le citesc intr-un articol, cu mult mai mult decat orice fel de informatie pe care o aduna dintr-un material publicitar. Chiar daca faptele prezentate in articol si in materialul publicitar ar fi identice, rezultatele sunt in mod sigur diferite.

Iata cateva lucruri ce trebuie si, respectiv, ce nu trebuie sa faci cand e vorba de ziaristii prezenti la un targ:

In primul rand:  Tine cont de faptul ca presa nu este dusmanul tau!

Reporterii trebuie sa-si faca meseria si, in 9 cazuri din 10, este in interesul tau sa ii ajuti sa o faca. Ambele parti vor castiga: ei au material pentru articol, iar tu ai un editorial despre afacerea ta.

… de facut:
Fa-ti temele inainte de eveniment.  Dezvolta cateva unghiuri de abordare pentru a-ti transmite mesajele. Accentueaza informatii precum: tendinte ale industriei, statistici, noi tehnologii sau produse, tehnici sau strategii si sfaturi folositoare. Sa abordezi lucrurile dintr-un unghi de interes uman este foarte bine, pentru ca acest lucru ingaduie ziaristilor sa aplice o masca articolelor care descriu lucruri mai tehnice pentru ca ele sa fie intelese de catre cititorii ziarului sau ai revistei respective.

… de nefacut:
Nu vei putea sa decizi despre ce va scrie reporterul, inca dinainte de a ajunge la targ. Desigur, poti avea toate acele unghiuri de interes uman, dar daca reporterul  iti va spune "doar fapte concrete, va rog" – pentru ca de asta are nevoie – toata abordarea ta este de prisos. Asculta cu atentie ce vrea reporterul si ofera-i.

 …de facut:
Construieste-ti o relatie buna cu presa si cunoaste-i pe editori si pe reporteri, intereseaza-te despre ei chiar inainte de ajunge la targ. Ofera-te sa le dai informatii, sa fii o resursa pentru ei. Reporterii pastreaza listele cu surse de informatii; oamenii care sunt prietenosi, informati, citabili. Cand vor avea nevoie de un articol pe o tema anume, catre acest gen de oameni se vor indrepta. De aceea vei vrea sa fii de pe acum pe acea lista.

…de nefacut:
Sa  nu il indepartezi pe cel mai mic. Daca cineva lucreaza astazi la ziarul "Trei capse si doua foi", asta nu inseamna ca  maine nu va putea lucra la cel mai prestigios ziar din capitala. Ziaristii profesionisti isi schimba locul de munca cu repeziciune si regularitate, dar isi iau amintirile cu ei. Daca nu iei in considerare un ziarist atunci cand este doar un nume, cu siguranta isi va aminti de asta atunci cand va avea renume!

Experienta ne-a invatat ca aceste "facute" si "nefacute" sunt necesare, dar nu suficiente. Ele trebuie intotdeauna dublate de o seama de alte calitati pe care, asa cum v-au obisnuit de altfel si televiziunile autohtone si atat de dragi noua, vi le vom prezenta intr-un numar viitor.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri