TimeToMarket #28 - Scotienii cheltuiesc intelept

Scotienii sunt vestiti pentru atentia lor la eficienta oricarei cheltuieli; de aceea imi place sa cred ca ei au inventat PR-ul...

La Radio Erevan
Intrebare: De ce nu se pot creste vanzarile de frigidere in Scotia?
Raspuns: Clientii nu vor sub nici o forma sa creada ca la inchiderea usii chiar se stinge lumina...

Aproape intotdeauna cand incepeti sa-i vorbiti clientului sau managerului dvs. despre o actiune de marketing pe care vreti sa o puneti in practica, totul se reduce la un singur lucru: "Ce-mi va aduce acea actiune, ce impact va avea acel lucru asupra business-ului curent si cat va costa ca sa implementezi acel plan?". Cu alte cuvinte, totul se reduce la a demonstra eficienta actiunii de marketing pe care o propuneti. In cele ce urmeaza, ne propunem sa  va ajutam in acest demers si sa va furnizam argumente pe care sa le prezentati atunci cand vorbiti despre PR.

PR inseamna bani cheltuiti intelept

articol de la echipa AMI Communications Romania (www.amicom.ro)

Cum ar fi ca mass-media sa va dea o mana de ajutor in procesul de crestere a vanzarilor, in intarirea credibilitatii si mentinerea reputatiei dumneavoastra?
Relatiile publice reprezinta un fel de mister pentru multe firme. Chiar daca este vorba despre un eveniment al companiei, un produs nou sau un serviciu inovativ, marketingul este de cele mai multe ori privit ca un punct sensibil pentru ca este un centru de cost si nu de profit. Care ar fi costul pentru a-i determina pe clientii noi sa va caute? Cum puteti crea notorietate? Care este cea mai buna solutie pentru a va diferentia de competitori? Cum puteti transmite mesajul potrivit catre actionari sau sa tineti legatura cu comunitatea? Toate aceste intrebari sunt importante. Raspunsul este "comunicare". O campanie de comunicare poate sa fie scumpa sau ieftina. Pentru firmele cu oarecare jena financiara sau pentru companiile nou lansate, cu un ochi mai vigilent asupra usii de la frigider, cel mai bun raspuns este Comunicare prin Relatii Publice.

Ce inseamna, de fapt Relatiile Publice?

In primul rand Relatiile Publice constituie tot Publicitate, adica vizibilitate in ochii publicului dar sunt cu totul altceva decat Reclama. In reclama, va clamati singur punctele tari.  Un punct esential in activitatea specialistului in relatiile publice este sa determine presa sa spuna in locul dvs. povestea; sa spuna cat de buna este cu adevarat compania dvs. si serviciile pe care le presteaza. O acoperire pozitiva in media va poate creste credibilitatea mult mai bine decat reclama.

Relatiile Publice de calitate nu pot fi cumparate, ci se castiga. Jurnalistii trebuie sa primeasca de la dvs. date utile pentru a informa, a educa, a amuza telespectatorii, ascultatorii sau cititorii. Pentru a obtine rezultate trebuie sa construiti o relatie cu cei mai importanti reprezentanti media si sa aratati ca sunteti un "expert" plin de idei si disponibil.  Si… ar trebui sa aveti ceva stiri "adevarate" de anuntat!

Relatiile Publice includ destul de des evenimente speciale, relatii comunitare, sponsorizari si alte metode de comunicare. Daca ar trebui sa dam o definitie a PR-ului aceasta ar putea fi: "Activitati care creaza impresii pozitive prin relationarea cu publicul vizat".

De ce functioneaza PR-ul?

PR-ul functioneaza multumita credibilitatii oferite de o persoana (obiectiva si credibila) care vorbeste despre dvs.  Asa este natura umana: credem mai mult ce spun altii - presa, vecini, actionari, clienti, etc  - decat atunci cand citim o reclama. Cu siguranta, aveti mai putin control asupra a ceea ce presa face sau spune despre mesajul dvs. de PR in comparatie cu reclama dar tocmai aceasta doza de autentic este ceea ce asigura impactului atat de mare al PR-ului.

Puteti sa faceti si dvs. PR?

Cu siguranta!  Nici nu ati avea nevoie de o firma de PR, daca ati avea mereu stiri interesante si daca ati putea sa le prezentati pozitiv si creativ presei. Cat de des se intampla asta...? Cam niciodata...  De aceea, specialistii cu experienta in domeniu stiu sa "creeze" stiri, stiu exact cum sa puna problema pentru ca afacerea dvs. sa starneasca interes, sa prezinte credibilitate si sa fie cunoscuta asa cum doriti.

Daca ar fi sa va descurcati singuri, pasii de urmat includ:
1. Mai intai, trebuie sa va asigurati ca aveti o stire cu adevarat interesanta si sa stabiliti carei categorii de cititori sau auditoriu se potriveste.
2. In continuare este necesar sa stiti ce editori sau reporteri trebuie sa contactati pentru articolul pe care il aveti.
3. Cautati in presa si pe internet pentru a afla ce ar putea sa ii intereseze pe jurnalistii locali despre compania dvs.
4. Oferiti-le o documentatie bine alcatuita, corecta, la obiect.
5. Pregatiti o serie de intrebari si raspunsuri pentru a putea fi gata in eventualitatea unui interviu din partea jurnalistilor.

Sa faceti oricare din multele lucruri care sunt necesare pentru a va promova afacerea costa suficient de mult.  Costa sa pregatiti materialele, sa faceti fotografii, sa gazduiti un eveniment de deschidere, etc.  Dar in nici un caz aceste costuri nu se vor apropia de macar o zecime din costul unei campanii de reclama  de la care sa asteptati aceleasi rezultate. Frumusetea "scotiana" a PR-ului este ca poate obtine aceleasi efecte ca reclama sau mai bune, cu costuri mult mai mici.

Iar daca toate cele de mai sus vi se par mult prea complicate pentru un singur om – care intre timp mai trebuie sa aiba in grija si alte parti ale business-ului – nu aveti decat sa contactati o echipa de profesionisti care au deja experienta lucrului cu jurnalistii, stiu sa organizeze un eveniment – oricat de complex ar fi el – si va pot asigura toate avantajele mentionate mai sus intr-un timp mult mai scurt decat ati putea dumneavoastra sau cineva nou-angajat. Ce credeti, oare e prea scump sa ne intrebati astazi cat costa?

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri