TimeToMarket #21 - Nu lasati echipa dvs. de marketing sa vada continutul acestui articol! (finalul)

Ce post de radio asculta managerii interesati de solutii bune si ieftine pentru bunul mers inainte al firmelor lor?  Unul cu totul special...

Partea I a articolului a argumentat ca “o companie nu investeste in marketing pentru ca are bani ci are bani pentru ca investeste in marketing”  si a stabilit ca exista 60 de functii de care este nevoie pentru ca marketingul dumneavoastra sa functioneze corect  [Citeste prima parte]

Partea a doua a articolului v-a prezentat lista celor 60 de functiuni de marketing pe care trebuie sa le asigurati pentru compania dumneavoastra si a argumentat ca echipa unui furnizor de servicii de marketing poate asigura aceasta lista sigur, cu competenta si profesionalism. [Citeste partea a doua]

Partea a treia (si ultima) a articolului:

“Bine, bine”, veti zice, “o echipa competenta, asa si pe dincolo, dar pana la urma asta ma intereseaza pe mine…?”   Nu, desigur… pe dumneavoastra va intereseaza numai celebrul post de radio WII FM* iar asta este foarte bine.

(*) WIIFM = What’s In It For Me   (eu ce castig din asta)

Si aici avem vesti bune:

Daca sunteti patronul firmei si ati contractat serviciile de marketing unei companii competente, tocmai v-ati ales cu servicii mai multe si mai bune la costuri mai mici (adica profit mai mare).

Daca sunteti managerul general, v-ati ales cu un dublu avantaj: ati scapat de un mare numar de sacaitoare probleme manageriale si v-a crescut performanta la generare de leaduri.

Daca sunteti managerul de vanzari, fara a mai trece prin alte detalii, veti remarca o frumoasa dinamica pozitiva a nivelului veniturilor din comisioane.

Daca reprezentati o societate pe actiuni sau care trebuie sa raporteze periodic actionariatului indicatori de performanta financiara, tocmai aveti ocazia sa scadeti substantial costurile cu personalul, chestiune mereu sensibila pentru actionari.

Pentru o mai buna ilustrare, iata 3 scenarii posibile si implicatiile lor, care va asigura serviciile unei echipe competente de marketing (sumele folosite sunt orientative):

Scenariul A: MARKETING ASIGURAT DE 1 ANGAJAT  PLATIT  CORECT (salar integral pe cartea de munca si impozite platite)

Rezultat:  Prestatia unui angajat bine pregatit si motivat

Va fi capabil sa execute singur cel putin 30 (pentru ca este un bun profesionist) din cele 60 de functiuni ale marketingului.  

Costuri:  EUR 26,048 pe an + probleme de personal

EUR 18,648 pe an adica 700 net lunar
EUR  2,400 pe an – costuri asociate (telefon, laptop, benzina, training, regii, etc.). 
EUR  5,000 pe an – costul celorlalte functiuni de marketing necesare de-a lungul anului,  platite suplimentar unor furnizori externi.
Vine “la pachet” cu drepturi, probleme personale, concediu de odihna, concedii medicale, etc. 
Este activ aproximativ 60% pentru ca nu va avea intotdeauna incarcare, va fi prost dispus, va avea zile libere, etc. 
Daca e bun, va putea pleca oricand cu 15 zile preaviz. 
Daca e nepotrivit, il veti concedia cu mare dificultate.

Scenariul B: MARKETING ASIGURAT DE 1  ANGAJAT  PLATIT  “EFICIENT” (salar partial pe cartea de munca)

Rezultat:  Prestatia unui angajat destul de pregatit si ambitios

Va fi probabil in stare sa execute singur aproximativ 20-25 din cele 60 de functiuni ale marketingului (oricare altele urmand sa le platiti suplimentar unor furnizori externi).

Costuri: EUR 20,840 pe an + probleme de personal

EUR 13,440 pe an adica 700 net pe luna
EUR  2,400 pe an – costuri asociate (fara a socoti telefon, laptop, benzina, training, etc.). 
EUR  5,000 pe an - costul celorlalte functiuni de marketing necesare de-a lungul anului, platite suplimentar unor furnizori externi.
Vine “la pachet” cu drepturi, probleme personale, concediu de odihna, concedii medicale, etc. 
Este activ aproximativ 60% pentru ca nu va avea intotdeauna incarcare, va fi prost dispus, va avea zile libere, etc. 
Daca e bun, va putea pleca oricand cu 15 zile preaviz. 
Daca e nepotrivit, il veti concedia cu mare dificultate.

Scenariul C:
CONTRACTAREA FUNCTIEI DE MARKETING LA O COMPANIE COMPETENTA

Rezultat:  O echipa de 4-8 specialisti experimentati la dispozitie, reprezentata la sediul dvs oricand este nevoie de un marketer dedicat dvs.

Bazandu-se pe echipa sa, compania este capabila sa acopere toate cele 60 de functii ale marketingului, fara costuri suplimentare.

Costuri: EUR 24,000 pe an - fara probleme de personal si fara furnizori suplimentari

EUR 24,000 pe an, platibili in baza atingerii obiectivelor stabilite.
EUR        0 (zero) costuri asociate (telefon, laptop, benzina, training, etc. asigurate de compania sa). 
EUR        0 (zero) costuri cu alte functiuni de marketing necesare de-a lungul anului, intreaga gama de competente fiind asigurata de echipa pe care o aveti deja la dispozitie.

Nici o obligatie ca angajator fata de consultantul extern (drepturi, probleme personale, concediu de odihna, concedii medicale, etc.). 
Va activa dedicat dvs., deoarece compania sa nu are zile libere, probleme personale sau proaste dispozitii. 
Compania furnizoare de servicii nu va abandona proiectul decat la sfarsitul contractului sau in termenii acestuia. 
Veti putea oricand intrerupe colaborarea rapid, in termenii contractului.

CONCLUZIE:  Contractarea serviciilor unei intregi echipe dedicata dvs este de 3 ori o decizie buna:
a. costa mai putini bani decat un singur angajat cu contract de munca
b. asigura disponibilitate si competenta profesionala mai mult decat duble fata de un angajat cu contract de munca
c. garanteaza toate avantajele colaborarii simple si eficiente in baza unui contract client-furnizor.

Pentru orice companie, fara nici o exceptie, externalizarea serviciilor de marketing reprezinta solutia moderna si mai ales eficienta.

Cunoastem din experienta destule cazuri de companii din diverse industrii si aflate in diverse stadii de dezvoltare care au ales contractarea marketingului catre o companie specializata si s-au bucurat din plin de beneficiile acestei optiuni.

Un ofertant serios de servicii de asistenta de marketing ar trebui sa includa in oferta catre dumneavoastra cel putin:
1. preturi
2. termene
3. caracter modular - posibilitatea de a achizitiona o singura bucata din oferta, care va adreseaza doar una din nevoile punctuale
4. ceva gratis pentru firma si/sau pentru dumneavoastra personal

Un ofertant serios de servicii de asistenta de marketing ar trebui sa va faca sa ganditi "Este o oferta foarte buna; ar fi o prostie sa nu ii dau atentie."

Un ofertant serios de servicii de asistenta de marketing ar trebui sa transforme aceasta oferta foarte buna in “oferta irezistibila” prin garantarea serviciilor; sa fie dispus sa imparta cu dumneavoastra riscurile proiectului, asumandu-si plata pe baza de atingerea obiectivelor, “success fee”, etc.  In acest fel veti putea colabora relaxat cu aceasta companie, pentru ca daca, eventual, ceva nu merge bine nu pierdeti mai nimic.

Luna decembrie este in mod traditional “luna cumparaturilor” sau, mai pe sleau “luna spargerii de bugete”.  Din aceasta cauza companiile serioase si competente in asigurarea serviciilor de asistenta de marketing, foarte putine inca in Romania, trec atunci printr-o perioada buna a anului.  Numarul mare de cereri ii aduce de multe ori pe acestia in situatia favorabila lor de a-si alege clientii si proiectele, tinand cont ca echipele lor de consultanti sunt totusi limitate ca numar si, respectiv, numarul de proiecte pe care le pot angaja este limitat.

Daca vreun concurent de-al dumneavoastra a fost deja inspirat sa contracteze astfel de servicii pentru la anul, o sa aflati sigur asta la anul, urmarindu-i evolutia…  Si, cel mai probabil, a contractat la un pret mai mic decat veti capata dumneavoastra daca asteptati pana dupa 1 decembrie.

Un material de prezentare sau un website, oricat de bine facute, ale unui ofertant de servicii de aistenta de marketing nu pot cuprinde toate nuantele si elementele specifice ale proiectului de dezvoltare a afacerii pe care il aveti dumneavoastra in gand.  Veti putea vedea cu adevarat diferenta intre un ofertant matur si unul care abia incepe sa se dumireasca in aceasta industrie, cerandu-le ca la intrevedere sa va prezinte si instrumentele de lucru cu ei, formatul de contract, acordul de confidentialitate, formatul de note de comanda pentru proiecte, etc.  Viteza de reactie, soliditatea instrumentelor de lucru si simplitatea modului de lucru fac intotdeauna diferenta.

Oricum, ne asteapta un an 2007 interesant, in care se va vedea diferenta intre prosti, destepti si norocosi in ale afacerilor.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri