TimeToMarket #19 - Nu lasati echipa dvs. de marketing sa vada acest articol! - PARTEA I

Cat ar trebui sa coste echipa dvs. de marketing?  Si ce ar trebui sa faca de acesti bani?

Iata un banc relevant:

“Un trib de canibali a prins un prost, un destept si un norocos.
I-au mancat pe toti trei pentru ca le era foame si nu aveau timp de bancuri.”

Pentru ca timpul ne preseaza pe toti si n-avem de fapt timp de bancuri, iata, la modul cel mai serios, cum sa aflati 3 lucruri esentiale despre echipa dvs. de marketing:

• daca face tot ce ar trebui sa faca,
• daca face bine acele lucruri
si, foarte important,
• daca ii platiti corect pentru ceea ce fac.

V-ati simti mai linistiti sa vedeti asigurat intregul spectru al functiilor de marketing de catre o echipa bine organizata si „inarmata” cu toate instrumentele, competentele si experienta necesare.   Ar fi excelent ca ei sa faca telefoanele sa sune mai des pe birourile vanzatorilor si inbox-urile acestora sa se umple cu cereri de oferta sau macar cu leaduri...

Ar fi excelent ca echipa de vanzare sa aiba asigurate si la indemana toate mijloacele necesare pentru a demonstra in mod convingator diferentele favorabile intre oferta companiei dumneavoastra si a concurentei.  Sau informatii despre cum percepe potentialul client produsul sau serviciul companiei dumneavoastra.  Sau detalii despre cum anume intelege acesta sa foloseasca produsul sau serviciul.  Sau despre cum ia el decizia de cumparare…

Vanzatorii sunt recunoscuti pentru “rabdare negativa” – au timp numai pentru a vinde. Ei vor petrece intotdeauna un timp limitat cu pregatirea vanzarii; cu o echipa de marketing solida alaturi ar face asta mult mai bine.

Ce se poate intampla daca functiunea de marketing nu este acoperita cum se cuvine?

Nimic grav, desigur; leadurile care nu au mai venit nu le vedeti oricum, asa ca doar intuiti, poate, dar nu puteti vedea cat de mult pierdeti.  Numarul acestor leaduri care nu vin inspre dumneavoastra este mai usor vizibil daca v-ati putea uita in inbox-ul competitiei, la care ele au ajuns.  Au ajuns acolo pentru ca acei prospecti care s-au indreptat spre concurentii dumneavoastra chiar au nevoie si chiar isi doresc sa cumpere.  Ei se vor orienta intotdeauna catre ofertantul a carui echipa de marketing il prezinta cel mai atractiv.  Vizibilitatea si prezenta cat mai “sexy” in ochii si mintea prospectilor conteaza mai mult decat va place sa credeti.  Acest lucru este foarte important mai ales daca ne reamintim un mare adevar:
 
“Oamenii iau decizia de cumparare pe baza emotiilor si folosesc, abia apoi, ratiunea, pentru a-si justifica decizia.”

Competitia capata leaduri… deci noi nu capatam acele leaduri… insuficienta noastra practic indruma acei prospecti catre concurentii nostri… Pare o ilustrare precisa a principiului:

“O companie nu investeste in marketing pentru ca are bani ci are bani pentru ca investeste in marketing.”

Proiectarea, echiparea si asigurarea functionarii performante a functiunii sau departamentului de marketing (de la selectia sau asigurarea de personal competent, crearea sau adaptarea instrumentelor, procedurilor si abilitatilor de lucru pana la strategia, planificarea, executia si raportarea de marketing) se poate face fie cu resurse interne, fie – mai rapid si mai ieftin - prin contractare catre o companie cu experienta in asigurarea acestor servicii.

Dar cum sa alegeti o asemenea companie...?

O asemenea echipa ar trebui, desigur, sa poata dovedi ca are competenta si experienta necesare pentru a va garanta asigurarea celor 60 de functii de care este nevoie pentru ca marketingul dumneavoastra sa functioneze (atat la nivel de management cat si de executie).

In partea a doua a articolului, care va fi publicata curand de BusinessMachine, veti gasi lista celor 60 de functii de care este nevoie pentru ca marketingul dumneavoastra sa functioneze.

In partea a treia si ultima a articolului de la BusinessMachine veti afla cum se lucreaza cu un furnizor de servicii de asistenta de marketing, cum sa selectati un asemenea furnizor, vom evalua 3 scenarii si vom trage o concluzie.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri