TimeToMarket #18 - Cum sa PUI de-un nume online

Dezbaterea despre oul Vs. gaina este de fapt o dilema a numelui.  Ea poate fi transata de felul in care PUI numele.


articol oferit de echipa AMI Communications Romania – www.amicom.ro
 
Intrebare:
De ce a traversat puiul autostrada?
 
Raspunsuri posibile:

PUBLICITATE DE PROFIL:
Unde scrie "Puiul traverseaza autostrada" trebuia sa zica: "Afacerile necurate ale lui Puiu"

ACASA MAGAZIN:
Toata intimitatea puilor: "IMI LIPSESTE NUMAI DRAGOSTEA CA SA AM UN SUCCES TOTAL"

ZIARUL ADEVARUL:
Basescu si puiul: obscurele coridoare al unei relatii improprii. Ce este in spatele afacerii autostrazilor? Informatii exclusive: gainile si puisorii care primesc pe sub mana malai de la Stat. Cine sunt cei care profita de oua?

TITLU DE ZIAR NATIONAL:
Criza economica constrange puiul sa traverseze autostrada!

TITLU DE PAGINA 12:
Puiul e gata.

REVISTA FEMEIA:
Luminile amurgului se revarsau peste campia solitara. O lumina. Un destin. O singuratate. Puiul a ridicat capul in cautarea unui raspuns la toate intrebarile sale. La distanta, o modesta casuta de tabla. Nicio masina nu traversa la ora acea autostrada nr. 2, care uneste Filea de Jos cu Giurtelecu Hododului. Puiul a stiut atunci ca a sosit momentul. Scuturandu-si amorteala penelor a mers hotarit, a pus o gheara pe asfalt, pe urma alta, si alta, si alta (oare cite picioare are?). Mergea mandru. Stia ca se apropia sa reuseasca imposibilul. Se gandea la succes. La glorie. La faima. De aceea n-a vazut acel camion fara lumini. De acea n-a auzit zgomotul rablagit al motorului Roman.

O intrebare si muuulte raspunsuri...  Iata alta intrebare, la care avem raspunsuri foarte la obiect:      Incepi o afacere online?
 
Una dintre cele mai grele probleme este sa te faci observat printre milioane de alte siteuri. O strategie de branding online joaca un rol esential in incercarea de a ridica site-ul tau peste “marea” de siteuri existente.
Uita toate acele carti banale de genul : “101 Online Branding Secrets” sau “Internet Branding Strategy”. In aceasta saptamana iti prezentam tot ce trebuie sa stii despre campaniile de branding online de succes, in cinci pasi usor de urmat.
Ca sa ilustram acesti pasi - si cat de usor sunt de urmat - am luat drept exemplu o firma fictiva din una dintre cele mai des intalnite industrii pe internet, la care ne-am putut gandi : cea avicola (sic!). Daca putem sa facem un brand online din maruntaie si oase de pui, imagineaza-ti potentialul de imagine pe internet a firmei tale.
 
Pasul 1: Alege-ti un nume de companie
Mai intai iti trebuie numele companiei. De exemplu, nume de brand cum sunt Avicola Calaras, Pui Crevedia sau Ferma Pascau ar putea fi potrivite pentru lumea din afara internetului. Dar afacerile online tin de schimbare, de acceptarea erei informatiilor si de provocarea normelor de afaceri deja construite.
Ca sa tinem pasul cu aceste tendinte ne-am oprit asupra numelui de ePui, care se afla in trendul de a prefixa companiile online cu literele mici „e” sau „i”.
Nici o veste inca despre cand literele „a”, „o”, „u”, sau chiar „y” vor deveni importante. In urma cu doi ani v-am fi sfatuit ceva de genul: CyberPasare sau FripturaOnline.
 
Pasul 2: Alege-ti un nume de domeniu
Desigur cea mai mare provocare este, deseori, de a gasi un domeniu rezonabil si disponibil pentru compania ta. Pentru multe afaceri sunt alese numele domeniului si mai apoi un nume potrivit pentru companie. Dar noi rezistam tendintelor.  Pana la urma suntem specialisti in domeniul avicol, nu?! Daca esti disperat, poti alege un nume de domeniu care sa fie o distorsionare a numelui pe care l-ai vrut dar nu ai putut sa il iei. Dar, iti uram succes, sperand ca cineva iti va tasta corect URL-ul in browserul lor ca sa te gaseasca.
Cu toate ca am observat ca „ePui.com” nu este valabil, am descoperit - deasemenea – ca  a fost pus in vanzare de o firma falimentara. Decat sa optam pentru varianta e-Pui-N.com, am decis ca este mai potrivit sa renuntam la ceva bani si sa cumparam numele de domeniu.
 
Pasul 3: Alege-ti un logo
Urmatorul pas pentru brandul nostru online este de a crea un logo al companiei – preferabil ceva in pas cu moda si relevant pentru o afacere online cu viziune. Pentru multe afaceri pe internet, niciun logo nu e complet daca nu are acele arce circulare sau ovale oblice care inconjoara numele companiei.
Haideti sa ilustram. Un numar de companii de pe internet – inclusiv AboveNet, Brightware, si MSN – toate apartin “cultului” ovalelor oblice. Asa ca, de ce sa nu folosim aceasta metoda si la ePui?!
Cu toate acestea suntem partial de acord cu ce se obisnuieste in zilele astea: arcurile circulare de prisos sau “swoosh-uri”. Variante ale swooshurilor colorate pot fi gasite in logourile unor companii precum Amazon.com, America Online, Engage, Wingspanbank.com - chiar si VISA.
Nu suntem siguri daca popularitatea covarsitoare a swooshurilor reflecta sponsorizarea corporativa a firmei Nike cu un puls masurabil dar poate ca nici o companie buna pe internet nu ar trebui sa se faca publica fara a avea unul.
 
Pasul 4: Alege-ti un slogan
In continuare ne trebuie o confirmare despre cine suntem. Nu toate companiile de pe internet au sloganuri dar dreptul de a te lauda poate ajuta atunci cand vrei sa previi diverse amenintari in spatiul avicol online. Deci, de ce toate sloganurile bune de pe internet implica afirmatii exorbitante care nu pot fi niciodata sustinute: „escaladand internetul”, „suntem punctul din .com”, “l-am inventat pe Al Gore”. V-ati prins, nu?!
Prezentarea sloganului vostru este de asemenea importanta. Poate fi incadrat de paranteze drepte [   ] sau ondulate { }. In brandingul pe internet nu este vorba de a folosi caractere obscure pe care nu le poti gasi pe vreo tasta de calculator. Veti tripla importanta cuvantului daca folositi caractere precum (I), (@), ( *).
Veti vedea ca am ales un slogan suficient de provocator care sa fie observat mai bine decat celelalte sloganuri “zgomotoase”. Intre timp site-ul nostru poate ajunge intr-o directie gresita blocand  programele in librarii si scoli. Putina controversa nu poate strica in articolele din presa. Si ganditi-va numai la traficul generat de motoarele de cautare.
 
Pasul 5: Fa-te cunoscut
Acum cativa ani, cand expertii au prevazut ca afacerile pe internet vor aduce multi bani, cine s-ar fi gandit ca va fi totul despre pretul de la bursa si nimic despre profit?
Desigur, afacerile pe internet realizeaza doar o mica parte din castigurile pietei, din meteoricele IPOs. Restul banilor, adesea numiti „lasati pe masa”, servesc drept un fel de cheltuieli de marketing. Directionati bani spre relatiile cu investitorii.
In multe feluri, afacerile pe internet se confunda cu actiunile companiei. IPO–urile lor se refera atat la branding si marketing, cat si la marirea capitalului. Si, in timp ce procesul IPO–urilor poate fi degraba lung si anevoios, iuteala afacerilor pe internet pentru a se face publice este menita sa ajute ridicarea unei noi piete: automatizarea programelor IPOs. Odata cu intrarea in uz a Microsoft IPO 2000® si Quicken Turbo IPO®, poti folosi un IPO wizard pentru a te ghida.
 
Cu gust de pui
 
Acum, ca stii pasii care trebuie urmati, posibilitatile de afaceri sunt nelimitate. Aspiratoare, aripi, adeziv pentru dantura – toate sunt branduri si asteapta sa devina urmatoarele mari povesti de succes pe internet.
Cu o combinatie potrivita de nume „en vogue”, un logo „cool” si un IPO senzational, esti pe drumul cel bun catre brandingul online. Nu este nevoie sa-ti irosesti timpul pretios pentru a inventa un produs sau serviciu care exista deja.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri