TimeToMarket #15 - “Daca mereu vei face ce ai tot facut, mereu vei avea ce ai tot avut”

Succesul in afaceri este primul obiectiv al oricarei companii.  In ce masura este succesul dependent de deschiderea spre schimbare, spre adaptare continua?

Am auzit prima oara zicerea inteleapta din titlu, clasica de altfel, in primavara lui 1996 intr-o prelegere despre dezvoltarea afacerilor internationale, tinuta de consultantul american Robert Luzar colectivului de conducere al unei importante companii din Timisoara.

In era competitiei totale, adica azi, managerii care isi propun sa ramana castigatori fac uz de toate resursele la indemana pentru a se diferentia si a-si asigura noi avantaje competitive. Extinderea afacerilor in piete noi este intotdeauna o provocare, cere intotdeauna examinarea de aspecte noi, complexe si masurarea de riscuri.   Amplificarea succesului in afaceri este obiectivul fiecarei companii. Pe langa mijloacele disponibile in interiorul organizatiei, utilizarea avantajelor oferite de consilieri profesionisti, contractati din afara organizatiei, este o practica noua si indrazneata pentru mediul de afaceri din Romania. Pe de o parte indrazneata pentru ca existenta unor servicii profesionale in acest domeniu este putin cunoscuta si, pe de alta parte, pentru ca managerul roman tipic este (convins ca este) polivalent si, deci, capabil sa asigure progresul afacerilor companiei sau organizatiei sale prin resurse proprii. In acest din urma caz, limitarile inerente fiecaruia dintre noi ca individ devin limitarile pe care le impunem organizatiei, ca manager.
 
Pentru a evidentia potentialul de depasire a limitelor de pana acum prin uzul de servicii profesionale de consultanta pentru dezvoltarea afacerilor, vom apela la un concept utilizat la BusinessMachine: “vederea de pe chiuveta”.   Desigur ca sintagma pare neobisnuita dar poate ca este timpul pentru abordari noi si in compania dumneavoastra. Vederea de pe chiuveta se manifesta asa: in mod inevitabil, in raport cu operatiunile zilnice din compania sa, managerul sta pe chiuveta si priveste atent asupra activitatilor din “bucatarie”.   El vede clar cum un om taie paine, altul sunca si altul cascaval. Managerul are la dispozitie experienta sa si o multitudine de mijloace pentru a maximiza succesul companiei in afacerile cu paine, sunca si cascaval, si utilizeaza bine aceste resurse. Afacerile cu paine, sunca si cascaval merg bine.   Sau poate ca nu…
Intr-o abordare noua, dincolo de succesul mare sau mic de pana acum, consultantul extern aduce cu sine o suma de resurse specifice, o abordare metodica orientata spre rezultate concrete si – mai ales – un punct de vedere proaspat, inaccesibil managerului. Datorita acestei abordari diferite, un nivel nou de succes devine posibil, in pietele existente sau in piete noi, si nu in industria painii, suncii sau cascavalului ci, de data aceasta, in afacerile foarte profitabile cu sandwich-uri.
 
Este dificil sa va alegeti consultantul, stim asta. Nu este usor intotdeauna sa acceptam ca ne-ar fi de folos unul, nu stim de unde sa il luam, nu prea sunt multi disponibili... Exista insa si abordari mai comode: cautati formele disponibile de asistenta gratuita, testand astfel inainte de a cumpara relevanta consultantilor pentru afacerea dvs. La fel de simplu este apoi sa stabiliti o intalnire cu unul dintre membrii unei echipe de consultanti pentru a detalia si aprofunda serviciile care va stau la dispozitie pentru accesarea de “scurtaturi” rezultate din experienta altora, accelerarea succesului si extinderea afacerilor dvs.
 
Acum e un foarte bun moment pentru a incerca o abordare noua. Facand altceva decat pana acum, va cresteti sansele sa va deosebiti de concurentii dvs. si sa accelerati succesul companiei dvs. in piata nationala sau internationala. Va puteti si dvs. asigura o echipa de specialisti dedicata, care sa preia rezolvarea unor proiecte complexe care va stau in fata. Consultantii vor face treaba cu maximum de profesionalism, viteza si impact, si nu va trebui sa angajati personal suplimentar. La finalul proiectului veti avea transferate echipei dvs. cunostinte si expertiza si puteti primi un raport detaliat al metodelor si mijloacelor folosite, care constituie o resursa utila in abordarea unor proiecte similare in viitor.

De aceea cei care iubesc animalele, chiar fara nici o experienta in retail, pot castiga milioane de dolari infiintind inca un site de comert pentru animale. Din aceasta cauza oameni fara nici o pregatire medicala infiinteaza companii pentru sanatate pe internet. Doar nu credeai ca noi stim altceva despre pui in afara de „crispy” si „extra crispy”, nu-i asa?!
La un anumit punct, va fi timpul sa-ti economisesti niste bani ca sa poti sa investesti in urmatoarea idee geniala. Planifica o strategie pentru „iesirea de urgenta”; ea poate include vinderea companiei inainte ca cineva sa faca acelasi lucru. Dupa cateva astfel de succese vei fi urmatorul copil pentru Gold Rush versiunea 2.0.
 
NOTA: Nici un pui nu a fost ranit in timpul scrierii acestui articol.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri