TimeToMarket #91 - Cântă, lăutare ...! Dar faci și bani cântând?

 

Poate l-ați văzut pe lăutar zilele astea, la Piața Victoriei, sau poate că nu; oricum, vă povestesc eu acum pe scurt ce am văzut și ce am reținut (lecția de management a lăutarului):

 

Artistul

Omul nostru cânta la o mandolină, pe peron la metrou, niște acorduri drăguțe și destul de aproape de linia melodiei “Ta pedia tou Pirea”. Etnic vorbind, nu prea arăta el a grec dar cum mandolina sună aproape ca un bouzouki, a rezultat o treabă executată aproape OK. Nu propun să dezbatem legalitatea, corectitudinea sau civilitatea întâmplării că un minoritar etnic cânta la metrou, ci propun să ne uităm câteva minute la această întâmplare din perspectiva faptului că – măcar pentru omul respectiv - ăsta e un business.

Ce se întâmpla acolo nu era despre divertisment, nu era despre a distra oamenii; era despre a face ceva bănuți, era o afacere. Și știu asta pentru că era implicat acolo tot peronalul necesar: atât personalul de execuție (muzicantul cu mandolina) cât și pesonalul de conducere. Chiar dacă muzicantul primea toată atenția și zâmbetele, și tot la el era și cutiuța în care se adunau “donațiile”, un pic mai deoparte, nebăgat în seamă de către privitori, o prezență mai discretă, se afla însă și managerul micii afaceri de care vă vorbesc.

Pentru că din toate întâmplările încerc să învăț lecții de management, pe care să le pot spune apoi cursanților, am lăsat câteva trenuri să treacă și am rămas pe peron ca să observ atent mersul lucrurilor:


Managerul – ce am observat

Tovaraș de etnie cu “grecul” de la mandolină, celălalt s-a apropiat de el la timpul potrivit și i-a spus “Hai, acuma ne mutăm la Unirii!”, deci iată că avea el un plan.

Când se apropiau trenuri din ambele sensuri, managerul i-a zis muzicantului “Bag-o!” iar acesta s-a întrerupt din ce zdrăngănea atunci și a “băgat” din nou varianta lui la cântecul grecesc de mai sus, aparent marfa cea mai de success a acestei afaceri. Managerul, deci, a fost cel care controla ce și când se execută, el stabilea procesul.

Cu ochii roată pe peron și peste călători, managerul a văzut din timp când unul dintre paznici se apropia, l-a interceptat înainte să ajungă lângă muzicant și, fără să strice plăcerea publicului spectator, a negociat discret continuarea micului show. S-a asigurat, astfel, ca personalul său de execuție are toate condițiile necesare ca să își facă treaba. I-a asigurat acestuia resursele de care are nevoie.

Managerul i-a zâmbit/rânjit încurajator muzicantului, de fiecare dată când nimeni nu se mai apropia, darămite să mai lase vreun bănuț în cutie, așa că artistul a continuat să cânte, cu aceeași energie. I-a asigurat acestuia motivare și leadership.

La plecare, managerul și nu artistul a numărat banii și s-a uitat la ceas să vadă, astfel, câți bani au făcut și în cât timp, asigurând deci o formă de control al performanței.


Manager vs. artist

În timpul ăsta, muzicantul și-a văzut de cântatul lui iar managerul nu s-a băgat peste el. După părerea mea, banuiesc că managerul nici nu știe să cânte. Dar de fapt nu-mi pasă dacă știe sau nu, pentru că oricum nu e treaba lui. Să cânte e treaba muzicantului. Treaba managerului e alta - să asigure cântărețului celelalte 5 lucruri:


1. un plan, ca să știe ce o să se întâmple în continuare,

2. un proces care să îi descrie cum vrea șeful/firma să își facă treaba,

3. resursele care îi trebuie ca să lucreze,

4. leadership, pentru că toți oamenii avem nevoie să fim conduși,

5. controlul rezultatelor, ca să știe cum i-a ieșit treaba și cum să o facă și mai bine data viitoare.


Acestea sunt lucrurile esențiale pentru ca o cântare să nu rămână doar divertisment ci să se producă și niște bani.

Dacă managerul s-ar apuca să cânte, iar artistul să se ocupe de celelalte aspecte, sunt toate șansele ca afacerea să meargă mai prost și nu mai bine. Am constatat – și acum și voi alături de mine - că “grecii” noștri de la Piața Victoriei și-au făcut bine treaba de management al micii lor afaceri.


Dar dacă ar fi vorba de tine?

Iată, asta învățăm la cursurile practice, și iată, atât de clar explicăm lucrurile. De aceea fiecare cursant al nostru poate să aplice imediat în activitatea sa ce a învățat și să vadă foarte repede rezultatele. Întotdeauna.

Dacă acum ai fi la curs, te-aș întreba: “Dar tu, cum îți faci treaba ta ca manager?Uită-te în urmă la săptămâna care a trecut și dă-ți singur o notă de la 1 la 10 pentru cât de bine ți-ai făcut treaba de …


1. planificare

2. descrierea și documentarea proceselor

3. asigurarea resurselor

4. leadership

5. control și raportare!


La câte din listă ți-ai da 10?   La câte 5?   La câte mai puțin? 

Altă întrebare pentru tine: Ce proporție din timp ți-ai petrecut săptămâna trecută făcând cele de mai sus și cât timp ai petrecut “cântând”? Cât timp aloci rolului tău de manager și cât rolului de executant? 50/50? 20/80? 80/20? Cum o fi bine și cum rău? Cum o fi bine pentru cazul tău specific, că nu sunt două firme la fel, două industrii la fel sau doi oameni la fel?


Am răspunsurile. Hai la curs ca să afli!

Mai multe despre cele 5 roluri ale managerului în materialul VIDEO.

Toate astea sunt doar câteva dintre cele ce ar fi de spus despre subiect. Mai multe oricând dacă vom continua comunicarea sau dacă alegi să participi la instruirile noastre practice; atenție unele sunt acum la preț redus iar altele chiar gratis! 

Vrei detalii despre oricare dintre cele de mai sus? Scrie-mi! 

Vrei să te instruiești practic și rapid pentru a comunica mai eficient și pentru a-ți crește performanțele? Alege, ai de unde!

 

Vrei să împărtășești cu prietenii?

Dă-ne cu curaj un SHARE sau LIKE mai jos!

 

 

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri