TimeToMarket #89 - Cât contează să arăți bine? 5 exemple: Andra, Corina, Olguța, Petre și Călin.

 

Andra: ”Frumusețea interioară e cea care contează!”
Costin: ”Da? Atunci de ce nu te întorci tu pe dos și să umbli așa prin lume?”

Dialogul de mai sus nu e un banc. Intră în categoria ”nu e banc dar e bun.” Discuția de mai sus e reală, am asistat la ea, s-a purtat între doi foști colegi, acum o vreme (am schimbat numele, dar se știu ei).

Ca să înțelegem ce ne trebuie ca să arătăm bine” scrie Amy Alkon pentru Psychology Today, ”e nevoie întâi să clarificăm ce înseamnă să arăți bine: înseamnă să fii sexy”. Articolul lui Amy e interesant; ca și Costin acum câțiva ani, subliniază că, desigur, calitățile sufletești, expertiza profesională și intelectul tău contează foarte mult dar nu te vor duce prea departe în viață dacă nu sunt însoțite și de un look atrăgător.

Apelul la rațiunea celor din jur, ca să îți aprecieze valorile interioare, e util dar mă tem că nu o să aibă niciun efect dacă nu faci, mai întâi, apel la emoțiile lor, prin felul în care arăți. Aici ar intra măcar o tunsoare cumsecade, un zâmbet frumos, o postură tinerească, pantofi arătoși, îmbrăcăminte potrivită (care să te avantajeze, să fie la modă și un picuț peste nivelul întâlnirii respective).

 

Looks are everything!

Nu trebuie, insă, nici să alunecăm – ca atât de mulți contemporani, din păcate (inclusiv poate chiar Amy de mai sus) – în zona confortabilă unde realitatea pare atât de simplă: totul e să arăți bine! Cum arăți e important dar nu, nu e totul! Iată exemplul recent, cel cu ministresa Olguța Vasilescu. E frumușică, știe asta, așa că și-a închipuit că asta suplinește și restul și uite ce i-a ieșit. Pentru că nu vrei să ajungi în situații jenante, asigură-te că îți ții în formă toate celelalte calități ale tale și că look-ul tău ajută acelora; dar să nu-ți închipui că le poate fi înlocuitor.

O distinsă colaboratoare, directoare de vânzări și marketing la o firmă respectabilă care produce și vinde ciorapi și lenjerie, mi-a povestit zilele trecute – și mi-a dat ideea pentru acest text – despre o vizită pe care tocmai o primise la birou de la un cuplu de tineri, reprezentând o firmă care încerca, la rându-i, să îi vândă ceva. Cei doi s-au prezentat la întâlnire arătând uluitor de bine și prima impresie a fost de mare efect în favoarea vânzătorilor. Avantajul lor psihologic a ținut fix până când tânărul și domnișoara au deschis gurițele și au grăit. Parafrazând – doar un pic – pe un om necăjit, Iov: ”O, de ai fi tăcut, ce bine ai fi arătat!”. Pe scurt, celor doi nu le-a ieșit bine vânzarea.

 

Imaginea înzecește efectul cuvintelor

Aceeași doamnă directoare, în schimb, a folosit în mod isteț faptul că ea însăși are grijă să arate mereu super, în completare a faptului că e foarte bună la ceea ce face.

Înaintea unei conferințe de vânzări și marketing la care a fost invitată să vorbească, am ales împreună care anume ar trebui să fie acea o singură idee cu care audiența să plece după prezentarea ei (că așa e bine să facă un bun manager înaintea unei prezentări; dacă tot are un personal coach, să-l folosească). ”Conectarea emoțională cu potențialul client decide vânzarea” a fost mesajul dorit a fi transmis. Doamna Corina s-a prezentat arătând - ca de obicei - foarte bine, a vorbit convingător despre importanța look-ului pentru conectarea emoțională cu viitorul cumpărător și a avut o prezentare cu mare impact.

Ea a preferat o prezentare interactivă, coborând cu tot cu microfon de pe podium în sală, mergând printre cei din audiență și dialogând, când cu unul când cu altul, despre beneficiile apelului la emoțiile prospecților atunci când vinzi. A subliniat importanța unui aspect atrăgător al mărfii în general dar și al vânzătorului în special. La final, a sumarizat beneficiile pentru look ale produselor de lenjerie Diamond și a spus audienței, aducând un ultim argument: iată, chiar ea poartă lenjerie Diamond, chiar atunci, în mijlocul lor. După care s-a întors, a mers cu siguranță prin sală spre scenă urmărită de toate privirile și a urcat elegant treptele acesteia așezându-se la loc între prezentatorii invitați. O imagine purtând în ea un mesaj pe care audiența precis l-a reținut. În minte. Sau în inimă?

 

Knowledge is power? Beauty is power?

Deja numeroase studii sociologice importante, ca cel publicat de Dr. Gordon L. Patzer în cartea ”Looks” sau cel de la Duke Unversity publicat de Wall Street Journal în februarie 2017 demonstrează științific realitatea că frumusețea contează, fie că e vorba de femei sau de bărbați. Aflați în condiții altfel egale sau uneori chiar în inferioritate, aceia dintre noi care, prin datul natural și/sau prin grija lor pentru cum arată, sunt percepuți drept mai frumoși decât media au cu peste 10% mai mult succes decât ceilalți la a vinde, a fi angajați, a obține o promovare în funcție, au până și un tratament mai bun la bancă, nu mai zic de succes în politică – vezi numai cazurile Petre Roman și Călin Tăriceanu.

E ca și cum, la cursa de alergare pe 100 de metri, unul dintre concurenți ar lua startul la 10m în fața celor de pe celelalte culoare. Și nu cel care a ieșit mai bine în calificări, nu cel care aleargă pentru țara gazdă, nu cel care are un handicap pentru care trebuie echilibrate șansele. Nu, cel ales să plece din poziție favorizată e cel care e mai frumos! Iaca așa! Este în asta rezultatul unui secol de stereotipuri și campanii de imagine ale culturii occidentale dar e și manifestarea unei realități mai profunde, de natură genetică și, totdată, anatomică.

Geneticienii au demonstrat științific că indivizii al căror aspect însumează mai multe atribute fizice asociate în general cu termenul de ”frumos” (proporțiile corpului, lungimea degetelor, simetria trăsăturilor, culoarea inelului limbal, distanța între ochi și gură etc) au, statistic, un bagaj genetic mai bun. Deci, genetic vorbind, ei sunt de cele mai multe ori mai sănătoși și mai adaptați și vor produce urmași cel puțin la fel de valoroși pentru genele speciei. Așadar ei merită locuri mai în față la spectacolul vieții, de unde probabil comportamentul nostru instinctiv favorabil față de cei care arată bine.

Anatomia și funcționarea creierului ne fac, de asemenea, să preferăm oamenii care arată bine. S-a demonstrat că privitul la oameni ”frumoși” excită regiunea din creier numită striatum ventral, conectată cu sistemul limbic (responsabil pentru emoții), generând senzația de plăcere și dorința de a continua și a repeta experiența respectivă. Tot aceeași regiune a creierului este excitată, în același fel, de ciocolată, de sex și de jocurile de noroc. Așa că și de aici poate veni dorința noastră de a acorda mai multă atenție și încredere oamenilor care arată bine decât celorlalți.

 

Formula de succes – unitatea psiho-somatică (frumusețea și la trup și în suflet)

A propos, Andra de la începutul poveștii noastre a arătat întotdeauna foarte sexy fiind, în același timp, și una dintre cele mai deștepte femei pe care le-am cunoscut iar apelul ei la valorile interioare era doar o mică fiță nevinovată în flirtul ei de office de atunci, cu colegul Costin. N-a avut nicicând nevoie să se ”întoarcă pe dos”, calitățile ei interioare plus avantajele ei exterioare evidente au dus-o deja departe. Pentru că arată bine pe dinăuntru și are grijă mereu să arate bine și pe dinafară, avem așteptări mari de la ea și în continuare.

 

Toate astea sunt doar câteva dintre cele ce ar fi de spus despre subiect. Mai multe oricând dacă vom continua comunicarea sau dacă alegi să participi la instruirile noastre practice; atenție unele sunt acum la preț redus iar altele chiar gratis! 

Vrei detalii despre oricare dintre cele de mai sus? Scrie-mi! 

Vrei să te instruiești practic și rapid pentru a comunica mai eficient și pentru a-ți crește performanțele? Alege, ai de unde!


Vrei să împărtășești cu prietenii? Dă-ne cu curaj un SHARE sau LIKE mai jos!

 

 

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri