TimeToMarket #89 - Cât contează să arăți bine? 5 exemple: Andra, Corina, Olguța, Petre și Călin.

 

Andra: ”Frumusețea interioară e cea care contează!”
Costin: ”Da? Atunci de ce nu te întorci tu pe dos și să umbli așa prin lume?”

Dialogul de mai sus nu e un banc. Intră în categoria ”nu e banc dar e bun.” Discuția de mai sus e reală, am asistat la ea, s-a purtat între doi foști colegi, acum o vreme (am schimbat numele, dar se știu ei).

Ca să înțelegem ce ne trebuie ca să arătăm bine” scrie Amy Alkon pentru Psychology Today, ”e nevoie întâi să clarificăm ce înseamnă să arăți bine: înseamnă să fii sexy”. Articolul lui Amy e interesant; ca și Costin acum câțiva ani, subliniază că, desigur, calitățile sufletești, expertiza profesională și intelectul tău contează foarte mult dar nu te vor duce prea departe în viață dacă nu sunt însoțite și de un look atrăgător.

TimeToMarket #88 - Ți-e ușor să spui NU? 10 variante de refuz fără să te simți prost

 

Ți-e ușor sau greu să spui NU?

10 feluri de a refuza în mod amabil și fără să te simți vinovat(ă)

 

Notați fiecare câte un lucru care nu vă reușește așa cum ați vrea”, am cerut săptămâna trecută unui grup de colaboratori, ca să lucrăm apoi la a îmbunătăți performanțele pentru fiecare. Dintre toți, Roxana a ieșit în evidență cu ce a notat: ”Mi-e greu să spun NU”. Bună temă de discuție, m-am gândit, câteodată un NU la momentul potrivit ne-ar fi de mare folos, fiecăruia. Chiar și Steve Jobs avea o părere despre acest subiect:

TimeToMarket #86 - Managerii de proiect – De ce sunt tot mai greu de găsit?

 

De ce sunt greu de găsit managerii de proiect?

Șefuț ești numit dar manager trebuie să devii

Alex a fost tocmit de o firmă de software ca să facă pre-sales și a primit titulatura de Project Manager. Titlul de ”Manager” sună bine, ”Project” pare ceva important dar împreună ce-or fi însemnând cuvintele astea? Ce se așteaptă, de fapt, de la mine? – se întreabă flăcăul.

TimeToMarket #85 - Ești un pic șef? Află ce așteaptă de la tine subordonații și șeful!

Ești un pic șef? Află ce așteaptă de fapt de la tine subordonații și șeful!

 

Care e profilul unui conducător de echipă bun?

Mi-am ajutat un amic să fie promovat, atâta cât m-am priceput. Lucrează într-o firmă care merge bine și nu că i-aș fi "pus o pilă", doar l-am sfătuit ce să facă să nu mai fie sărit din nou atunci când se promovează la ei câte un om din interior, adică prin noiembrie. Se pare că a fost cu folos pentru că, acum trei luni, pe Andrei l-au făcut șef de echipă. Pe merit, făcuse treabă bună atâta timp și își dorea o promovare. Era atunci mulțumit și optimist. Acum însă mi se plânge că șefia nu prea merge cum spera și are îndoieli despre sine. Zice că muncește mai mult, e mai stresat ca înainte, a reușit să-și cam strice prietenia cu foștii colegi și nici șeful de secție nu e foarte fericit despre el. În afară de puținii bănuți în plus și că doamna lui are cu ce se lăuda la prietene, pentru Andrei nicio veste bună încă despre promovarea asta. "Ce mai vor, frate, ăștia de la mine?”

Șefia nu a venit cu liniște. Da, mai e ceva, niște așteptări ascunse și va trebui să discut din nou cu Andrei, ca să îi fie bine și lui și celorlalți.

TimeToMarket #84 - Șefuții de ieri și de azi - Managerii intermediari au provocări noi

 

 

Ești șef? Ai un șef? Atenție la puterea dar și la slăbiciunile managerilor intermediari

 

Azi, despre Managerul de Departament

Când vine vorba despre ierarhie, în folclorul urban găsim deja bine instalată sintagma “șefi, șefuți și fu…, mă rog, restul”. Șefii de departamente și coordonatorii de echipe au la dispoziție puterea cumulată a oamenilor și a resurselor lor, plus încă ceva. Ce fac cu ele? Își cunosc ei și își folosesc cum trebuie puterea reală de a face bine, pentru ei și pentru alții?

Ai observat deja că nu toți cei care au fost făcuți șefi au devenit peste noapte și manageri. Nici nu aveau cum, pentru că mai trebuie ceva, pe lângă numirea în funcție. Șefuț ești numit dar manager trebuie să devii. Ce ar mai trebui nu e mult, dar e important: niște instruire practică intensivă în bazele practicii meseriei de manager. Fără un minimum de instruire specifică, trebuie să faci față unei perioade dificile: un an sau mai mult de acomodare la noul rol, cu învățare prin pseudo-metoda ”văzând și făcând”, perioadă uneori dureroasă, alteori jenantă și mereu costisitoare, pentru toți.

TimeToMarket #83 - Cum se cumpără de fapt lenjeria intimă?

 

4 momente când se poate rata prea ușor vânzarea

De ce nu vindem mai mult? Cum de atatea vanzari nu se finalizeaza? Unde se duc vanzarile ratate cand se duc ele? Si, mai ales, de ce? Ai zice ca raspunsul e simplu, pentru ca studiile arata fara echivoc faptul ca vanzarile se rateaza in mereu aceleasi patru momente critice si din mereu aceleasi patru motive dar, mai des dacat am vrea, vanzatorul – de lenjerie, de ingrasaminte, de IT, de baterii de baie, de saci de plastic sau de ce-o fi el - nu-si pune astfel de intrebari. Cel mai adesea intalnit vanzator nu-si bate capul cu aiureli de-astea. El/ea are de vandut, nu-si permite sa bata din gura despre ocazii ratate cand sta cu mintea doar la vanzarile pe care trebuie sa le reuseasca. Sunt foarte concentrati asupra a ceea ce este de facut, asa ca nu au nici timp, nici chef sa gandeasca negativ.

TimeToMarket #82 - 10 trucuri ca să-ți amintești orice, oricând

 

Memoria – managerul experiențelor trecute

Memoria, capacitatea mintii de a administra amintiri, este vitala pentru functionarea noastra ca oameni, in viata personala, sociala sau profesionala. Si cu cat facem dovada unei capacitati mai bune de memorie, cu atat performanta noastra ca oameni, printre alti oameni, este mai buna. Abilitatea de a-ti aminti nume, date, cifre sau detalii iti poate da un avantaj real in viata si in meserie. Capacitatea individului de utilizare a memoriei este limitata dar vestea buna este ca ea poate fi imbunatatita, prin antrenament.

TimeToMarket #81 - Cineva nu-și face bine treaba la tine la firmă

 

Nu-ți spun nimic nou, nu? De acord, dar de la un nivel încolo, treaba făcută ”nu tocmai bine” nu mai poate trece neobservată, pentru că duce la performanțe vizibil proaste, iar clienții - fir-ar să fie - au așa o vedere ascuțită la ce nu e bine...

Iată 12 semne care ar trebui să-ți spună că ceva nu merge cum se cuvine în firmă și unde anume. Ai observat recent vreunul? L-ai observat înainte sau după ce i-au simțit și clienții efectele?

TimeToMarket #80 - Team Drinking vs. Team Building

 

Școala veche de teambuilding, testată din nou

Doamna mea tocmai s-a întors la 3 azi dimineață de la ”teambuilding” de corporație. Teambuilding tipic de ”școală veche”, când șeful își scoate subalternii la o băută. Indiferent dacă petrecerea are loc într-o seară sau de-a lungul unui weekend, la restaurant, în club sau la munte, asta s-a tot făcut și încă se mai face. Pentru că dă și rezultate?

TimeToMarket #79 - 101 lucruri care pot merge prost la firmă

 

Comportamentele greșite pot fi identificate și corectate

După ce am văzut "pe dinăuntru" câteva sute de firme în ultimii 15 ani și am lucrat cu peste 2.000 de oameni la îmbunătățirea performanțelor lor, am adunat o listă cu comportamente profesionale defectuoase - ale diferitelor categorii de personal - care au impact nefast asupra afacerii, asupra carierei celor în cauză, dar și asupra celorlalți oameni din firmă.

Când am ajuns la 101 lucruri care pot să meargă prost în firmă, m-am gândit să le împărtășesc și cu tine. Pentru simplitate, ți le prezint în continuare grupate pe cele 7 dimensiuni funcționale ale organizației:

CEO - Conducerea
OPS - Operațiuni
FIN - Financiar/Contabilitate
ADM - Administrativ
HRM - Managementul resurselor umane
MKT - Marketing
SAL - Vânzări/Distribuție

TimeToMarket #77 - Cât de precis țintesc bărbații toaleta? Depinde de motivație.

 

Am văzut între ruinele Efesului toalete de acum 3.000 de ani - arătau ca și cele de azi - și m-am gândit că și atunci bărbații erau probabil adesea criticați pentru stropirea în exces, în interiorul și în afara vasului de toaletă, și atunci ca și acum probabil pe bună dreptate. A fost nevoie de 3.000 de ani, de o teorie premiată cu un Nobel și de o aplicare creativă a ei în Amsterdam ca să se găsească o soluție pentru toalete mai curate.

De ce dezbatem asta într-un loc dedicat managementului și marketingului? Pentru că este vorba de fapt despre tehnici motivaționale. N-ai zice, la prima privire, nu? Iată a doua privire:

TimeToMarket #76 - B2Me reprezintă viitorul în abordarea pieței?

 

Ei bine, B2Me este deja prezentul.                                                       inspirat de Michael Zipursky

Modelele de afaceri B2B si B2C au dominat, inca din anii '80 (sau '90 la noi), gandirea despre cum abordam piata. "B2B - business to business" si "B2C - business to consumer" au definit modul de planificare si de actiune pentru o intreaga generatie de marketeri, distribuitori si vanzatori. Lista a fost completata cu "B2G - business to government" si astfel specialistii in marketing si vanzari au avut un model articulat si complet.

Problema e ca traditionalele abordari ale pietei bazate pe modelele B2B, B2C si B2G - diferite intre ele, desigur dar avand si un important element comun - dau semne de oboseala si nu mai dau aceleasi rezultate. Avem un model nou?

TimeToMarket #75 - Luca Vs. Mr. B. - Ești gata să vinzi oricui?

 

Vreau să vând dar nu știu cui

Din perspectivă strict logică, mișcarea sau vânzarea fără țintă nu sunt neapărat lucruri rele. Există și o veste bună despre a nu avea o țintă: dacă nu știi unde mergi nu ai cum să te rătăcești. Pe de altă parte, ce șanse ai să ajungi? Sau poate chiar ești deja acolo și nu-ți dai seama...

Gata, destule bâjbâieli logice.

Iată situația concretă care mi-a stârnit rătăcirile de mai sus:

Ieri, în timpul unei revederi pe seară, am stat de vorbă cu un fost client cu care am rămas prieten, pe care în poveste îl vom numi dl. B. că să îi protejăm anonimatul.

TimeToMarket #74: "Frica de Nimic" - Teama de a vorbi in public

 

Peste 151 de milioane de oameni se tem sa vorbeasca in public

"La o inmormantare, cei mai multi dintre cei de fata ar prefera sa zaca in sicriu decat sa se ridice si sa zica doua vorbe despre decedat." - Jerry Seinfeld

Fobiile sunt, in general, manifestari de frica irationala - dar intensa - fata de anumite situatii sau lucruri. Fobiile sociale se manifesta prin teama de nimic concret, ci pur si simplu de a fi umilit in situatii sociale, mai ales cu martori de fata.  Dintre fobiile sociale, glosofobia (teama de a vorbi in public) este cea mai frecvent intalnita, de departe.

TimeToMarket #72 - Exista doua feluri de cersetori; ce invatam din asta?

 

Doua feluri de cersetori

Firma noastra are biroul in Bucuresti, in centru, iar cu casa eu stau pe la periferie; in acest mod simplu, de cativa ani incoace, iau stopurile de pe Bulevardul Unirii la rand de macar doua ori pe zi. La pachet cu stopurile, iau la rand si pe baietii cu parbrizele si cersetorii. Dupa atatea mii de stopuri, de cersetori si de dimineti si seri la rand, pot sa afirm cu tarie: Exista in mod clar doua feluri de cersetori. Nu unul, nu trei, fix doua feluri. La ce ne foloseste sa stim asta?

TimeToMarket #71 - Școală de business la semafor

 

Intâmplare lângă trafic

Stateam deunazi la coada la stop, si anume coada care susura incet la vale, sclipind in soare dinspre Palatul Parlamentului catre Piata Unirii, pe langa renumitele fantani. Doi conationali simpatici si minori incercau, ca de obicei, sa-si vanda serviciile de spalare a parbrizului. Uneori le merge, alteori nu, iar in ziua aceea au avut o surpriza.

TimeToMarket #69 - Anticapra vecinului (despre marketing)

 

Unii marketeri autohtoni pacatuiesc mai mult decat altii, fiecare dupa priceperea sa.

Pacatul se numea la inceput amartia (amartia = alaturi de tinta). In Balcanii ortodocsi, pacatul este inteles, este trait si este judecat in modul cel mai apropiat de traditia originara: pacat = abatere de la voia Domnului, ratare a "tintei", a reperelor care ar trebui sa jaloneze viata dreapta a omului. Daca ratarea tintei vine din rea vointa sau din prea putina putinta, nu conteaza prea tare in gravitatea situatiei rezultate.

TimeToMarket #68 - Sa vinzi de 2 ori mai mult si de 3 ori mai repede

 

Cum deosebesti profesionistii de entuziasti?

Intr-o natie de zeci de milioane de destepti din nastere, nu e intotdeauna simplu de ales consultantul potrivit. O echipa de consultanti specialisti in G2M (GoToMarket) ar trebui sa iti poata spune de la inceput ce sanse de succes ai, ar trebui sa nu coste mai mult decat un angajat bun, ar trebui sa fie capabili sa te ajute sa iti cresti rapid eficienta afacerii si ar mai trebui si sa se plateasca in buna masura singuri, din rezultatele suplimentare pe care vor ajuta sa le genereze afacerea ta.

TimeToMarket #67 - Visul oricarui softist: un soft de vis

 

Afacerea cu software ar trebui sa aduca intre 10 si 400 de mii de euro in primele 15 luni de activitate. Cum iti merge vanzarea pana acum?

Tu si/sau prietenii tai ati dezvoltat o aplicatie care merge. Acum, mai trebuie doar sa se vanda. Cum se vinde la 6 clienti mari in primele 15 luni? Expertiza tehnica o aveti, a fost esentiala la dezvoltarea solutiei, dar nu e suficienta si pentru a vinde. Banii vin in urma unor actiuni comerciale, care cer alte cunostinte si abilitati. Le aveti?

TimeToMarket #64 - Businessul e ca sexul: 1.095 de ocazii de a gresi in primii ani de antreprenoriat

 

Firma "starter" - Cum sa nu pierzi primii tai 10.000 de euro in primul tau an de antreprenoriat?

O posibila reteta simpla a succesului unei firme la inceput de drum este:

           succes in primul an = un concept bun + 10.000 de euro + 2 clienti    

O companie la inceput de drum, un start-up sau - in limba boc-romana - o "firma starter" este pusa in primul an de functionare, in mod tipic, in fata a cinci teste majore:

TimeToMarket #63 - Glam + bling-bling = tehnologie?

                                                                                                             articol contribuit de Cosmin Chivu, AMI Communications

Majoritatea gadgeturilor destinate femeilor urmeaza stereotipul roz sau bling-bling ignorandu-se utilitatea lor si asteptarile, nevoile femeilor. Multi producatori considera ca daca produsul este de culoare roz – cea mai des folosita culoare la electronice destinate exclusiv femeilor – sau are floricele si elemente stralucitoare este perfect pentru o femeie.

TimeToMarket #62 - Culoarea formularului influențează rezultatele sondajului

 

Traim in culori. Percepem realitatea inconjuratoare si chiar luam decizii in culori.

Un studiu finalizat in august 2009 de specialistii in marketing de la BusinessMachine, pe 42 de campanii de comunicare derulate in Romania in ultimii 2 ani, releva ca prima noastra reactie la un mesaj este in 72% din cazuri decisa de culoarea mesajului si imaginile asociate acestuia si numai in proportie de 28% de cuvintele si logica mesajului.

TimeToMarket #59 - Turismul ca afacere. Afacere romaneasca

"Vezi ca nu scrie pe nicaieri Gradistea de Munte dar acolo trebuie sa ajungi de fapt. Cauti la iesirea din Calan un drum - chiar daca nu apare pe harta - care are indicator catre Bosorod. Ala de fapt duce la Gradistea."

Asta e o mostra de indicatii extrem de valoroase de la prietenul meu Radu, fara de care nu ma simteam in stare sa plec in excursie spre vestigiile istorice ale natiei romanesti din zone ca Orastie, Tismana, Hurezi.

TimeToMarket #58 - Esti marfa! CUI pe CE se scoate

Tot mai sus in cariera si tot mai repede... Poate devine sport olimpic...

In catunul de pe coasta, un grec intre doua varste isi clatina moale umbra violeta in lumina amurgului, in fata pravaliei lui si incerca sa faca conversatie unei turiste prafuite, coborata pe poteca dinspre ruinele din deal. Dupa ce s-a linistit in legatura cu drumul si cu distanta pana in vale, turista a remarcat ca grecul e chiar simpatic, cu pravalia, cu scaunul si cu amurgul lui.
- Ce mi-ar placea si mie o viata ca a ta... asa, linistita... fantazeaza turista cu grecul si cu sine, intre primul si al doilea ouzaki rece.

TimeToMarket #57 - Esti marfa! La drum in sus, in cariera. Alte sfaturi pentru a avansa rapid in cariera

Daca imperechezi un rechin cu pestisorul de aur, va rezulta un pestisor care iti indeplineste ultimele trei dorinte.
 
Rechinul, ca tip comportamental in societate si in organizatie, nu e un model tocmai simpatic. Pestisorul de aur, pe de alta parte, e o fantezie, o glumitza pe care nu o ia nimeni in serios, nici in societate si nici in firma. La intersectia lor, insa, iata o creatura foarte pragmatica.

Hai sa invatam sa abordam pragmatic nevoia sau dorinta de a avansa mai repede in cariera. Sigur ca nu ne place sa recunoastem ca mai avem de invatat. Numai ca, atunci cand lucrurile o iau razna, constatam ca era mai bine daca invatam la timp.

TimeToMarket #56 - Esti marfa! Pasii de urmat pentru a avansa in cariera

El si ea aveau un caine. Cainele era rau si sacaitor si se hotarasc sa scape de el. El ia cainele, se urca in masina, il duce la cateva strazi distanta si il lasa acolo. Se intoarce acasa si, peste o ora, hop si cainele la usa. A doua zi, se urca el in masina, ia cainele si il duce departe, in alt cartier. Se intoarce acasa si peste doua ore iar apare cainele la usa. A treia zi, ia el cainele, il baga in masina, da ture prin oras, o ia pe tot felul se strazi, se invarte, iese pe la periferie... lasa cainele, se urca in masina si pleaca. Peste cateva ore suna telefonul in casa. Ea raspunde. La telefon, el:
- Nevasta, s-a intors cainele acasa?
- Da, s-a intors.
- Da-l la telefon ca m-am ratacit...

TimeToMarket #52 - Despre saruturi, profit si maturitate manageriala

Demonstratia cu numere a eficientei investitiei in specialisti:

Un manager detasat o vreme, ca sa readuca pe profit o filiala a firmei, scrie sotiei ramasa acasa:
"Draga mea, costurile sunt inca prea mari si vanzarile merg prost, nu-ti pot trimite salariul luna aceasta, asa ca iti trimit 100 de saruturi. Te iubesc!"
Dupa cateva zile, sotia ii raspunde:

TimeToMarket #45 - Vine criza, bine-mi pare II. Cum alegem segmentul care ne va purta dincolo de criza?

Decizia de deplasare catre un segment nou nu trebuie luata nici usor, nici prea devreme; de cele mai multe ori recomandam clientilor sa mai astepte si sa se mai pregateasca inainte de a iesi in afara segmentului unde sunt confortabili in prezent.

4 motive pentru a NU migra catre un nou segment:

TimeToMarket #41 - Mananca sau vei fi mancat: cum aperi si cum cresti cota de piata

Fat-Frumos, venit sa isi aleaga una dintre fetele Imparatului Rosu, a cerut sa faca selectia personal ca sa se asigure ca o alege pe cea mai cuminte dintre ele.  A intrat cu cea mare intr-un iatac, si-a dat jos nadragii si a intrebat pe fata daca e familiara cu ceea ce se vede; fata a confirmat ca stie despre ce e vorba.  Nepotrivindu-se fata cea mare standardului de cumintenie, Fat-Frumos a incercat cu fata mijlocie.  In iatac a desfasurat acelasi ritual; fata mijlocie, si ea, a numit corect ceea ce i s-a aratat.  Deja sceptic, Fat-Frumos a incercat si cu fata cea mica.  Confruntata cu ce era de vazut, fata cea mica n-a stiut sa raspunda si apoi a rosit, fastacita. 

TimeToMarket #42 - Sut si gol! Bani de la UE acusi, acusi, poate in repriza a doua...

Banii de la UE ne asteapta, noi stam si ii asteptam pe ei, deci s-ar zice ca la noi e buna pace si la vara cald...

Un copil s-a rugat lui Dumnezeu pentru doua lucruri: sa poata pleca din satul sau amarat ca sa isi fac un rost la oras si, respectiv, sa castige la loto.  A doua zi, un negustor de la oras a trecut pe acolo si i-a propus sa il insoteasca si sa lucreze in pravalia lui. Recunoscator, tanarul s-a purtat de atunci foarte corect si ca un drept-credincios. Dupa o vreme a rugat din nou ceva pe Domnul:

TimeToMarket #37 - Ne trebuie o vacanta reusita!

Vine vara si ne indeamna sa ne gandim ca la toamna o sa fie vin, iar la iarna frig...

Pentru afaceri si mai bune la toamna, ne trebuie intai o vacanta reusita. Te asteptam cand (iti) revii, cu propuneri de afaceri tot mai bune.

Este vremea consultantilor. Echipa de consultanti si prieteni de la BusinessMachine are sa va asiste in toate sau in oricare dintre fazele dezvoltarii afacerii dumneavoastra, tinand detaliile sub control, facand riscurile abordabile, pozitionandu-va pentru succes.
Contati pe noi ca si consultanti si prieteni pentru extinderea afacerilor. Despre BusinessMachine si cum facilitam in mod eficient si prietenos dezvoltarea afacerilor pentru organizatii ca a dumneavoastra.

TimeToMarket #36 - De ce sa dai bani la frizer?

Greu lucru sa traiesti intr-o tara asa plina de oameni talentati si priceputi...

Marti seara am fost invitat la o emisiune TV.  S-a dezbatut in direct tema accesului la bani de la UE.  Se contura treptat concluzia ca fara sprijinul unei firme de consultanta e mai bine sa uiti.
Un telespectator a sunat si a intrebat cat ia o firma de consultanta.
- Pai - am zis eu - uitati, preturi cam asa se practica...
- Vai, imi luati atatia bani... pai e frumos asa...?  Sa castigati atatia bani pe spinarea noastra...?

TimeToMarket #29 - Ce afacere se potriveste profilului meu?

Seria Start-Up – episodul II:  Vrei sa incepi o afacere... dar ce fel de afacere sa fie?

Doi sultani stau de vorba :
- Ali, tu cum alegi, seara, cu care dintre cele treizeci de concubine ale tale sa te culci?
- Eh, simplu, arunc peste ele o galeata cu apa rece si o aleg pe cea din care iese cel mai mult abur!

Am aflat in numarul trecut din "Seria Start-Up" de la BusinessMachine ca o companie trebuie sa se astepte in primul an de functionare sa fie pusa in fata a trei teste majore:
• tentatia infidelidatii fata de conceptul initial,
• proba fortei financiare,
• testul dimensiunii pipe-line-ului. 
Am aflat tot acolo si ce trebuie facut ca sa trecem cu bine testele si sa supravietuim primului an. [Citeste GoToMarket #27 - Sfaturi pentru start-up]
Am presupus atunci ca tinerii antreprenori luasera deja decizia despre profilul afacerii in care s-au lansat.  Dar cum oare isi alege un viitor antreprenor ce anume ar fi cel mai bine sa faca viitoarea sa companie?  Si ce anume sa nu faca...?  Cum sa aleaga dintre atatea optiuni...?  Ca si cu haremul de mai sus, exista si in acest caz o metoda simpla pentru a face alegerea cea mai buna si in cunostinta de cauza.  Metoda cere insa un pic de rabdare, trebuie aruncate mai multe galeti de apa...

TimeToMarket #28 - Scotienii cheltuiesc intelept

Scotienii sunt vestiti pentru atentia lor la eficienta oricarei cheltuieli; de aceea imi place sa cred ca ei au inventat PR-ul...

La Radio Erevan
Intrebare: De ce nu se pot creste vanzarile de frigidere in Scotia?
Raspuns: Clientii nu vor sub nici o forma sa creada ca la inchiderea usii chiar se stinge lumina...

Aproape intotdeauna cand incepeti sa-i vorbiti clientului sau managerului dvs. despre o actiune de marketing pe care vreti sa o puneti in practica, totul se reduce la un singur lucru: "Ce-mi va aduce acea actiune, ce impact va avea acel lucru asupra business-ului curent si cat va costa ca sa implementezi acel plan?". Cu alte cuvinte, totul se reduce la a demonstra eficienta actiunii de marketing pe care o propuneti. In cele ce urmeaza, ne propunem sa  va ajutam in acest demers si sa va furnizam argumente pe care sa le prezentati atunci cand vorbiti despre PR.

TimeToMarket #27 - Sfaturi pentru start-up

Un start-up poate fi definit ca un vis cu 2% sanse de reusita.  Pentru start-up-ul dvs. pronosticul e mai bun, desigur...

Motto: “Oamenii invata din greseli; oamenii destepti invata din greselile altora.”

Deschidem cu acest articol un serial de sfaturi, recomandari si – mai ales - invataturi din greselile vazute la altii, pentru antreprenori in devenire sau aflati la inceput de drum. 

TimeToMarket #26 - 7 secrete pentru a obtine gratuit aparitii in presa

Pe cine iubeste presa?  Pe cine merita, desigur.  Cum facem sa meritam si noi?...

Un om s-a prezentat la medic pentru ca se simtea tot mai rau.  Doctorul l-a examinat si i-a recomandat si un set de analize inainte de a se pronunta, asa ca l-a rugat sa revina intr-o saptamana.  La termen, omul intra in cabinet si medicul, foarte amabil, il invita pe un fotoliu, ii ofera o apa minerala si in cele din urma ii spune:

TimeToMarket #23 - Mos Craciun: povestea unui model de brand

Uneori, traseul pe care il urmeaza un concept de business si numele sau pana sa devina (sau nu) un brand este de-a dreptul incredibil.

Acest articol este despre cum un brand poate realiza lucruri incredibile.  Ca de obicei, istorioara din deschidere ne va ajuta sa argumentam mai bine tema centrala a articolului.

In seara de Ajun, o tanara adusa in pragul disperarii de esecurile in lant din viata ei in anul care se termina, ratacea fara tinta, infometata si infrigurata prin viscolul cumplit de pe strazi.  Deodata, se opreste speriata pentru ca in fata i-a aparut silueta inalta si plina a lui Mos Craciun, ducandu-si sacul voiniceste.

TimeToMarket #22 - Marketerii - virtuosi sau pacatosi?

Un articol despre marketeri, adresat marketerilor sau celor care au preocupari si interese in aceasta arie a realitatii...

In deschiderea acestui articol vom apela la un banc cu personaje cunoscute; speram ca o sa ne scuze cititorii mai sensibili, deoarece il prezentam ca argument pentru o cauza nobila:

Moise s-a dus la Dumnezeu ca sa ceara un sfat pentru a aduce pe calea dreapta poporul sau, care nu mai asculta si tare nu ii mergea bine.  Si atunci i-a zis Dumnezeu lui Moise: "O porunca iti voi da tie pentru acest popor ca sa o urmeze si sa traiasca bine".  Iar Moise a intrebat umil: "Dar, Doamne, cat ne costa porunca aceasta, caci noi suntem saraci?"  "Nimic" zise Domnul. “Nimic? Atunci da-ne 10!” a raspuns Moise.

TimeToMarket #21 - Nu lasati echipa dvs. de marketing sa vada continutul acestui articol! (finalul)

Ce post de radio asculta managerii interesati de solutii bune si ieftine pentru bunul mers inainte al firmelor lor?  Unul cu totul special...

Partea I a articolului a argumentat ca “o companie nu investeste in marketing pentru ca are bani ci are bani pentru ca investeste in marketing”  si a stabilit ca exista 60 de functii de care este nevoie pentru ca marketingul dumneavoastra sa functioneze corect  [Citeste prima parte]

Partea a doua a articolului v-a prezentat lista celor 60 de functiuni de marketing pe care trebuie sa le asigurati pentru compania dumneavoastra si a argumentat ca echipa unui furnizor de servicii de marketing poate asigura aceasta lista sigur, cu competenta si profesionalism. [Citeste partea a doua]

Partea a treia (si ultima) a articolului:

TimeToMarket #19 - Nu lasati echipa dvs. de marketing sa vada acest articol! - PARTEA I

Cat ar trebui sa coste echipa dvs. de marketing?  Si ce ar trebui sa faca de acesti bani?

Iata un banc relevant:

“Un trib de canibali a prins un prost, un destept si un norocos.
I-au mancat pe toti trei pentru ca le era foame si nu aveau timp de bancuri.”

Pentru ca timpul ne preseaza pe toti si n-avem de fapt timp de bancuri, iata, la modul cel mai serios, cum sa aflati 3 lucruri esentiale despre echipa dvs. de marketing:

TimeToMarket #17 - Cum sa prezinti o propunere irezistibila

Vanzarea se poate invata?  Parerile sunt impartite.  Unii zic ca da, altii zic ca vanzator te nasti... sau nu... Indiferent de optiune, unele tehnici sigur se pot deprinde cu usurinta.

Iata un exemplu de tehnica ce se poate invata si exersa: 12 pasi catre o prezentare (scrisa sau vorbita) de nerefuzat.


Motto:

Un tanar la inceput de drum in afaceri intreaba un batran miliardar cum a obtinut acest succes.
"Ei bine, fiule, era in 1936...

TimeToMarket #16 - Actiuni potrivite la timpul potrivit – 3 strategii de sincronizare

Simtul ritmului si sincronizarea buna a actiunilor managementului asigura pentru firma un cash flow sanatos, adica bani.

Intrebare: Doi soricei se uitau unul la altul printr-o teava dreapta, lunga de 1m. Cei doi soricei nu se vedeau unul pe altul. De ce, oare…?

Raspuns: Pentru ca unul se uita Luni si altul Joi.
 

Cand compania dvs. este bine sincronizata cu nevoile pietei sau clientelei pe care o serveste, prospectii vin, cumpara si banii curg.

TimeToMarket #15 - “Daca mereu vei face ce ai tot facut, mereu vei avea ce ai tot avut”

Succesul in afaceri este primul obiectiv al oricarei companii.  In ce masura este succesul dependent de deschiderea spre schimbare, spre adaptare continua?

Am auzit prima oara zicerea inteleapta din titlu, clasica de altfel, in primavara lui 1996 intr-o prelegere despre dezvoltarea afacerilor internationale, tinuta de consultantul american Robert Luzar colectivului de conducere al unei importante companii din Timisoara.

TimeToMarket #14 - Marketeri, mai aproape de vanzari!

Daca omul dvs. de marketing este prieten la catarama cu omul dvs. de vanzari, ies la bere impreuna si isi petrec vacante impreuna, aveti o mare problema.  De ce?  Pentru ca prioritatile lor opuse ar trebui sa ii tina pe ei la oarecare distanta unul de altul, dar sa mentina in acelasi timp firma in mers.  La fel de disfunctional este, insa, sa se distanteze prea tare unul de altul...

In anul acesta, cheia supravietuirii pentru marketeri va fi apropierea de vanzari.

TimeToMarket #13 - Bani pentru extinderea afacerilor – o cerinta perfect rezolvabila

Finantatorii, fie ei banci, fonduri de investitii, investitori particulari, granturi nationale, programe de finantare nerambursabila sunt interesati sa-si puna banii la lucru in proiecte aducatoare de castig pentru ei, pentru ca din asta traiesc.  De ce nu ar finanta ei chiar proiectul dvs.?

Au existat, exista si vor exista o multime de finantatori si de programe de finantare. Au mai existat, exista si vor exista o multime de organizatii care cauta finantare pentru proiectele lor de extindere a operatiunilor. Intersectia acestor multimi ar trebui sa o constituie proiectele finantate.
Realitatea nu este chiar atat de simpla.

TimeToMarket #12 - O echipa motivata si bine articulata genereaza performanta si profit

De prea multe ori am intalnit in firme indivizi blazati si demotivati, fara nici un interes fata de performanta la locul de munca si fara nici un sentiment de aliniere a prioritatilor personale la obiectivele organizatiei...

“Scopul meu in viata nu este de a-mi face oamenii fericiti ci de a genera profit”. Asa ne-a spus odata un patron si manager, in timpul discutiilor preliminare demararii unui proiect de consultanta pentru re-engineering-ul organizatiei sale.

Omul nostru apelase la serviciile de consultanta ale echipei BusinessMachine tocmai pentru ca simtea ca profitul ar putea sa fie mai mare si ceva il tinea in loc.

TimeToMarket #11 - 30 de metode de promovare a website-ului (III)

Inca 10 tehnici eficiente de promovare a web-site-ului:

Tehnicile #21 - 30
 
Dintre multele tehnici de promovare internationala a web site-ului companiei dumneavoastra, va prezentam pe scurt 30 pe care le consideram importante, grupate pe tehnici traditionale, proactive, bazate pe link-uri, pe motoarele de cautare, pe e-mail sau pe reclama platita.



A.     Tehnici bazate pe link-uri
B.     Tehnici bazate pe motoarele de cautare
C.     Tehnici bazate pe reclama platita
D.     Tehnici traditionale
E.     Tehnici bazate pe e-mail
F.     Tehnici proactive

TimeToMarket #10 - 30 de metode de promovare a website-ului (II)

Sunt multe tehnici pe baza de link-uri, pe baza de motoare de cautare, dar si tehnici mai putin traditionale si cu efecte imediate...

Tehnicile #13 - 20

Dintre multele tehnici de promovare internationala a web site-ului companiei dumneavoastra, va prezentam pe scurt 30 pe care le consideram importante, grupate pe tehnici traditionale, proactive, bazate pe link-uri, pe motoarele de cautare, pe e-mail sau pe reclama platita.

A.     Tehnici bazate pe link-uri

TimeToMarket #9 - 30 de metode de promovare a website-ului (I)

Un grupaj de tehnici de promovare a web-site-ului dvs., menite sa va aduca trafic suplimentar, adica prezenta in piata, prospecti si clienti mai multi...

Prima parte: tehnicile #1 - 12

Dintre multele zeci de tehnici de promovare internationala a web site-ului companiei dumneavoastra, va prezentam pe scurt 30 pe care le consideram importante, grupate pe tehnici traditionale, proactive, bazate pe link-uri, pe motoarele de cautare, pe e-mail sau pe reclama platita.

TimeToMarket #8 - Cum sa castigi timp, bani si bunavointa cu ajutorul felicitarilor electronice

Iata in cele ce urmeaza cele 7 caracteristici ale unei felicitari ideale.

In spatele organizatiilor sunt oameni, de aceea felicitarile la ocazii speciale au un aport major in mentinerea unor relatii importante. Anual cheltuim zeci, sute sau mii de euro pe “campanii” de urari de sezon, de cele mai multe ori prin mijloace traditionale. Despre costurile acestora stim tot, despre necesitatea acestor campanii nu mai trebuie sa fim convinsi, despre impactul felicitarii traditionale, din carton, nu stim prea multe, insa.

TimeToMarket #7 - Checklist-ul marketerului

Cum facem sa stim daca resursele investite in marketing sunt puse la treaba eficient?  Iata in continuare ce ar trebui sa se intample cu afacerea, daca marketingul ar merge bine.

Oare echipa dumneavoastra de marketing face cele ce ar trebui sa faca?  Daca ii intrebam pe ei, vor spune cu siguranta ca DA!  Fac ei ceva in plus fata de ce ar trebui sa faca?  Fac ei ceva in minus? Dar ce ar trebui, de fapt, sa faca? Cum facem sa stim...?

TimeToMarket #4 - Formarea si intarirea echipei

Fie ca va place sau nu, angajatii dvs. detin cheia succesului dvs.  Examinarea unor fapte simple argumenteaza in favoarea acestei afirmatii.

Fara a face prea mult recurs la teorie, pe care deja o stiti sau o puteti rapid completa din biblioteca, de vreo treizeci de ani se poarta in lumea managementului si a afacerilor conceptul de “echipa”. Conducerea afacerilor in era post-industriala se bazeaza tot mai mult pe echipa si, mai mult, in anii din urma conceptul a fost perfectionat prin adaugarea unui atribut nou – acum vorbim despre “echipa performanta”.

TimeToMarket #2 - Ghid de scriere a unei propuneri de finantare

Wizard-ul de scriere de propuneri de finantare care va fi disponibil la BusinessMachine in curand are sa faca munca in locul dvs.  Pana atunci, elementele esentiale sunt prezentate in continuare...

Au existat, exista si vor exista o multime de finantatori si de programe de finantare. Au mai existat, exista si vor exista o multime de organizatii care cauta finantare pentru proiectele lor de extindere a operatiunilor. Intersectia acestor multimi ar trebui sa o constituie proiectele finantate.

TimeToMarket #1 - Ce este "vederea de pe chiuveta"...

... si cum poate fi ea evitata, limitand astfel riscurile la care este expusa firma dumneavoastra

In era competitiei totale, adica azi, managerii care isi propun sa ramana castigatori fac uz de toate resursele la indemana pentru a se diferentia si a-si asigura noi avantaje competitive. Extinderea afacerilor in piete noi este intotdeauna o provocare, cere intotdeauna examinarea de aspecte noi, complexe si masurarea de riscuri.

Domeniile pentru care am desfășurat angajamente de instruire practică și consultanță managerială:

Cursuri aplicative

Vânzări accelerate
"Nu există vânzători buni si vânzători slabi; există oameni care conving și alții care se lasă convinși."

Acces rapid în piețe noi
"Firmele de succes nu investesc în marketing pentru că au bani, ci au bani pentru că investesc în marketing."

Middle-management: importanța conducătorilor de echipe 
"Performanțele afacerii depind de profesionalismul mananagerilor intermediari."

P4P (pay for performance) - motorul creșterii performanței
"Cel mai eficient și modern sistem de recompensare a personalului, satisfăcător atât pentru angajat cât și pentru patronat."

TimeToMarket (RO)

#78: Dupa lege, religie, ratiune si emotii, ce mai cumparam?

Omul mileniului III se percepe pe sine tot mai mult drept un individ unic și irepetabil, cu personalitatea și sensibilitățile sale, care îl definesc ca om. Surprinzător – sau nu – oamenilor pare să le fie bine așa, acest nou comportament, ne-rațional și bazat preponderent pe EMOȚII nu este și disfuncțional. Realitatea obiectivă însă nu se schimbă, doar percepția noastră despre ea. Acceptând emoțiile, sentimentele și dorințele drept ceea ce sunt nu trebuie, totuși, să devenim o țintă și mai ușoară tehnicilor consumeriste îndreptate asupra noastră.

Cât de liber mai decidem? [citeste tot]

Date contact

Adresa:
Bd. Libertății nr. 1,      Intrarea 2, Et. 4, Ap. 34,      Cod Postal 040127, Sector 4, București, România
Tel:
+4 0 721 228 331
E-Mail:
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web:
www.businessmachine.ro

markerGăsește-ne pe hartă

Prietenii nostri